גיוס כוח אדם בארה"ב לחברת סטארטאפ

אם אתם עושים את הצעדים הראשונים לקראת הקמת סטארטאפ בארצות הברית, בוודאי כבר התחלתם לחשוב על שלב גיוס כוח האדם לטובת ניהול תקין של החברה. חברות סטראטאפ רבות מתקשות לחדור לארצות הברית בשל קשיים או טעויות הקשורות בכוח אדם. גיוס שנעשה בצורה לא מחושבת ומקצועית עלול לפגוע בחברה ולהפיל לטמיון את כל העבודה רבת השנים שלכם, יחד עם כל הכסף שהושקע בחברה. כדי לעבור את המשוכה ללא תקלות ועל הצד הטוב ביותר, הנה כל הדברים שחשוב לשים לב אליהם בעת גיוס כוח אדם בארצות הברית לברת סטארט אפ. 

דגשים חשובים בגיוס כוח אדם בארצות הברית

השקעה במודעות למותג

חברת הסטראטאפ שלכם יכולה להיות די ידועה בישראל, כך שהשם שלה מתגלגל בפה של כל משקיע ממוצע. כל זה טוב ויפה, אבל רק בישראל. בארצות הברית, לעומת זאת, סיכוי גדול מאוד שאף אחד מעולם לא שמע על החברה שלכם. חברות סטראטאפ רבות עושות טעות גדולה כשהן מסתמכות על המוניטין שצברו בישראל. במקום זאת, יש צורך לבנות בארצות הברית את המותג שלכם מאפס ולהשקיע בפרסום. זאת, כדי שכוח האדם הפוטנציאלי שלכם יכיר אתכם ואת כל היתרונות של עבודה בחברה שלכם.

פערי שכר

התחרות בשוק האמריקני גדולה פי כמה מהתחרות בישראל. חברות סטארטאפ ישראליות הפונות לגיוס כוח אדם עם תקציב נמוך ביחס למקובל בארצות הברית עלולות לקבל סירוב מצד מועמדים רלוונטיים, הרגילים לסטנדרט מקומי מסוים. כדי להתגבר על הבעיה הזו, מומלץ לבוא עם יצירתיות וגמישות גדולים מהרגיל. כך לדוגמה, אם התקציב שלכם לא גדול מידי, העניקו למועמדים יותר אופציות ותנאים  סוציאליים כמו ימי חופשה נוספים.

זיהוי המועמד המתאים

כשמדובר בזיהוי המועמד הנכון לתפקיד, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו טועים או מתקשים בבחירה. נראות או פרזנטציה מושלמת הם לא המתכון להתאמה לתפקיד. לפעמים יכולה להסתתר מתחת דמות שלא באמת מתאימה לתפקיד שאותו אתם מייעדים לה. כדי לא לטעות, אל תהססו לשאול את המועמד שאלות מאוד ספציפיות וישירות לגבי ההתאמה לתפקיד ולגבי היכולות שלו, וערכו לו מבחנים טכניים שיעידו על הידע שלו.

פערי תרבות

אם כבר הזכרנו פערים, חשבו גם להזכיר את הפער העיקרי הקיים בין ישראל לארצות הברית: פער התרבות. ארצות הברית שונה מישראל בהיבטים רבים כל-כך. בראש ובראשונה חשוב שתבינו כי על העובד שאתם מגייסים לא מוטלת חובה להתאים את עצמו לתרבות הארגונית של הסטארטאפ הישראלי. מי שינסה לכפות התאמה שכזו ימצא את עצמו עם אחוזי נטישה גבוהים של עובדים רבים.

פערים נוספים נוגעים לצורה שבה אנו מדברים, לאופן שאנחנו מתייחסים לנושאים כמו פוליטיקה ודת, וגם ליחס החם שאנחנו נוהגים להעניק לסובבים אותנו. בארצות הברית מסתכלים על כל אלו בצורה שונה לגמרי ממה שהכרנו. לכן, בעת גיוס כוח אדם לחברת הסטארט אפ שלכם, חשוב לבצע התאמות לשוק המקומי. 

לסיכום

גיוס כוח אדם לסטארטאפ שלכם בארצות הברית עלול להיות מלווה בטעויות. ההמלצה היא להגיע לגיוס עם ראש פתוח מחד – המעניק לעובדים מה שהם רגילים אליו מבחינת המקובל בשוק האמריקני, ועם חשדנות מדודה מאידך – כדי למנוע מצב של קבלת עובד שלא מתאים לחברה שלכם. בהצלחה!