גיוס עובדים לחברות סטארט-אפ בארה"ב במיקור חוץ

אנשים הם המשאב החשוב ביותר בארגון. מאחורי כל חברה מצליחה, עומדים עובדים מקצועיים. גיוס עובדים הינו תהליך חשוב ומורכב, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בגיוס עובדים לחברות סטארטאפ. מצבת עובדים היא זאת שתקבע את הצלחת הסטארט-אפ או הכישלון שלו, בייחוד כאשר מדובר בסטארט-אפ בתחילת דרכו. כשגיוס עובדים עובד כמכונה משומנת היטב, מנהלי החברה יכולים להתמקד בפיתוח מוצרי החברה ובניהולה. חברת ERB מספקת מעטפת מקצועית מלאה לחברות סטארטאפ לתהליכי גיוס עובדים וניהול פיננסי.

גיוס טאלנטים לחברות סטארטאפ

בין אם חברת הסטארט-אפ שלכם בתחילת הדרך או הנכם נמצאים בשלב ההתרחבות של החברה, והגעתם לצורך להגדיל את מצבת העובדים שלכם כדי להפוך את הרעיון להצלחה מסחררת, חברת ERB תלווה אתכם בתהליך בכל צעד.

גיוס טאלנטים לחברת סטארטאפ אינה מלאכה פשוטה והיא דורשת תכנון מקדים והשקעת משאבים לגיוס האנשים הנכונים כדי להפוך את ההשקעה למשתלמת. לא קל למצוא עובדים טובים שמחזיקים בשילוב הנחשק בין יכולות טכניות, התאמה לארגון ומיומנויות "רכות".

בכל תהליך הגיוס קיימים "מוקשים" שעלולים לאתגר את המעסיק ולהקשות עליו בשימור המועמד המבוקש. לכל בעיה כזו קיים פתרון מתאים שיעזור לצלוח בתהליך הגיוס ולהשאיר את המועמד בחברה. לצורך כך, חשוב שאת תהליך הגיוס תנהל חברה מקצועית בעלת ניסיון בגיוס טאלנטים לחברות סטארטאפ.

איך עושים זאת נכון?

כדי שתהליך גיוס העובדים לחברות סטארטאפ יהיה נכון, חשוב להכיר את צרכי החברה, את שוק המועמדים ולהיות מיומן בגיוס העובדים המבוקשים בשוק. מהם הדברים אשר כדאי לבחון כדי לייעל את תהליך הגיוס?

אפיון מדויק של התפקיד לאיוש:

סטרטאפים רבים יוצאים לתהליך הגיוס בלי ביצוע הגדרת תפקיד מדוייק, מה שעשוי לגרום לתחלופה תכופה של העובדים, לפגיעה בתהליכי העבודה של חברת סטארטאפ ולבזבוז זמן יקר.

פרופיל הטאלנט:

לפני שמתחילים בתהליך הגיוס, צריך להכיר את מאפייני פרופיל העובדים בחברות סטארטאפ. כאשר מדובר בתפקיד מבוקש בענף ההייטק, הטאלנט עשוי לקבל מספר הצעות עבודה בשבוע, ולסנן את מקום העסקה לפי פרמטרים ייחודיים שלו. זיהוי צרכי המועמד יקל על קבלתו לתפקיד.

ציפיות העובד:

כשטאלנט מחליט לשדרג את מקום עבודתו, החלטתו עשויה להיות מושפעת ממספר גורמים, כגון: שכר, פיתוח טכנולוגיות חדשות, עצמאות בבחירת הטכנולוגיות ועוד. במידה והטאלנט רלוונטי לחברת הסטארט-אפ, יש לזהות את צרכיו כדי למצוא נקודת איזון בין תפקידו הישן למשרתו החדשה.

עבודה שוטפת עם ספקים במיקור חוץ:

להסתייע בשירותי החברה שמתמחה בגיוס טאלנטים לחברות סטארטאפ הינו דבר חיובי, מועיל ויכול לחסוך הרבה זמן כסף וכאבי ראש. חשוב להתקדם בתהליך גיוס טאלנטים בשיתוף פעולה מלא עם החברה המגייסת תוך מתן פידבקים שוטפים על המועמדים שהופנו.

תהליך גיוס יעיל:

תהליכי הגיוס וזמני התגובה צריכים להיות הרבה יותר מהירים מבעבר. טאלנטים יכולים להתנהל עם מספר חברות במקביל כאשר בידיהם מספר חלופות. תהליכי גיוס ארוכים וזמן תגובה איטי עשוי להצטייר בעיניהם כחוסר רצינות.

3 שלבים לתהליך הגיוס

את תהליך הגיוס ניתן לחלק לשלושה שלבים עיקריים:

  • שלב הסורסינג- שלב בו מאתרים את המועמדים ומבררים את המתאימים ביותר להתקדם עמם בשלב הבא.
  • שלב החתימה על חוזה- שלב בו הארגון והעובד חתמו על הסכם עבודה. זהו שלב גם של ההודעה המוקדמת של העובד למעסיק הקודם. לרוב מדובר בתקופה שלא פוחתת מחודש.
  • שלב ה –Onboarding קליטת העובד בארגון ותקופת ההתאקלמות שלו בחברה.

גיוס עובדים לארצות הברית

גייסתם כסף לסטארט-אפ שלכם, או החלטתם להתרחב לארה"ב, חשוב שאת גיוס העובדים, החל מגיוס עובד ראשון בארצות הברית, תעשו בצורה נכונה כדי לחזק את החברה ולהצליח. חוסר ניסיון בתהליכי גיוס עובדים לחברות סטארטאפ, והאתגר לגייס עובדים למיזמים שמתרחבים לארצות הברית, עשוי להקשות על הפעילות השוטפת של החברה ואף לגרום לכישלון.

חוסר ניסיון בתחום גיוס משאב אנושי לחברות סטארטאפ עשוי לגרור טעויות קשות וגורליות. אחד האתגרים הקשים בגיוס עובדים לחברה ישראלית שהתרחבה לארצות הברית, הינו הפער התרבותי. ארה"ב שונה מישראל בהיבטים רבים, ולעיתים החברה המגייסת מעדיפה לגייס ישראלי בשל מוצאו, גם אם אינו מתאים לתפקיד.

חשוב לזכור, כאשר חברת האם הישראלית מתרחבת למדינות אחרות ופותחת סניפים במקומות אלה, עליה להתנהג כחברה גלובלית, עם תרבות לוקלאת בהתאם למיקום הסניף.

חברה לגיוס טאלנטים לסטארט-אפ במיקור חוץ

בשנים האחרונות גוברת התחרות על העובדים ברמה גבוהה- טאלנטים. סטרטאפים בתחילת דרכם עשויים להתקשות לגייס עובדים איכותיים משום שעל איכות צריך לשלם. חשוב לשמור על רמת האיזון, מצד אחד לגייס טאלנטים ברמה גבוהה, מאידך גיסא לא לגייס את האנשים היקרים ביותר בשוק. חברה מגייסת מקצועית בעלת מיומנות בגיוס טאלנטים והיכרות עולם ההייטק תדאג למצוא פתרון לחברת סטארטאפ בלי להתפשר.

גיוס עובדים לחברת סטארטאפ היא החלטה אסטרטגית חשובה שנובעת מצרכי הארגון. חשוב שאת תהליך גיוס העובדים לחברת סטארטאפ תבצע חברה בעלת ניסיון בתחום ובגיוס טאלנטים. תהליך גיוס עובדים יעיל ומוצלח יעלה את מורל הארגוני ויחסוך לחברה הרבה כסף.

חברת ERB מלווה חברות סטארטאפ בכל שלבי החברה, החל משלב ההקמה, פיתוח תכנית עסקית, רישום החברה, ניהול כספים, גיוס עובדים, למעשה בכל צעד בדרך.