דברים שכדאי לדעת לפני הגשת דו"ח מס תאגידי בארה"ב

ככל שעובר הזמן והעולם שלנו עובר תהליך גלובליזציה, התרחבות עסקית בזירה הבינלאומית היא כבר לא רק נחלתם של בעלי האמצעים. אם בעבר ההשקעה בארצות הברית הייתה נשמעת כדבר מרוחק ובלתי ניתן להשגה, כיום כל אדם ממוצע כבר יכול לעשות זאת בקלות יחסית. אבל עם חופש האפשרויות, מגיעה גם האחריות. פעילות עסקית בינלאומית דורשת עיסוק בסיכונים שונים, כמו חיובי מס גבוהים, סנקציות וקנסות שונים.

כל מה שצריך לדעת על דיווח שנתי במסגרת השקעה בארצות הברית

כאשר מדובר בהתרחבות לארצות הברית, יש לזכור כי כללי המיסוי בה הם מהקשוחים בעולם. אך משקיע שנתקל בבירוקרטיה הזו ומקבל רגליים קרות, ישמח לשמוע כי תכנון מס קפדני לפני ההשקעה, בליווי של יועץ מס מקצועי ייתנו לו ראש שקט ורגוע להשקעה.

אם אתם מתכננים השקעה בארצות הברית, חשוב שתכירו כמה מושגים לפני שתקפצו למים. כדי שלא תפספסו אף שלב ותישארו עם ראש מעל למים, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני השקעה:

חובת דיווח שנתי

לא משנה אם יש לכם נדל"ן או סטארט-אפ, פעילות עסקית בארצות הברית יכולה להתבצע בעזרת כמה מבנים משפטיים שונים. השקעה יכולה להתבצע באופן ישיר, באמצעות חברה בערבון מוגבל או באמצעות שותפות.

בחירה במבנה משפטי מתאים היא חשובה מאוד, שכן לפיה נקבעים האופן בו תמוסה ההשקעה, וכללי המס שיחולו עליה.

בין אם ההשקעה שלכם הולכת להיות מבוצעת באמצעות התאגדות מקומית, ובין אם באמצעות התאגדות זרה, חובת הדיווח לרשויות המס חלה עליכם.

C-Corporation התאגדות

התאגדות מהסוג הזה היא התאגדות הרשומה למטרות השאת רווח, והיא בעלת אישיות משפטית נפרדת מבעלי המניות שלה. האחרונים מחזיקים בהתאגדות באמצעות מניות המשקפות את החלק היחסי שלהם בה, ואחריותם בהתאגדות מוגבלת רק לסך השקעתם.

כהתאגדות בעלת אישיות משפטית נפרדת, חובת המס חלה על ההתאגדות באופן עצמאי, ולא על בעלי המניות. שיטת המיסוי בארצות הברית קובעת חובת דיווח מס גורפת לתאגידים. כל תאגיד מחויב להגיש מדי שנה ב-15 באפריל של השנה העוקבת דיווח שנתי הכולל פירוט על הכנסותיו בעולם כולו. למאחרים יש אפשרות להארכת זמן עד ל-15 באוקטובר.

חובת הדיווח לרשויות המס בארצות הברית חלה גם על התאגדויות זרות שלהן פעילות עסקית בארצות הברית. כך, גם התאגדות תחת דיני מדינה אחרת מחייבת הגשת דיווח שנתי לרשויות המס על הכנסות שמקורן בארצות הברית. על התאגדויות זרות להגיש את הדיווח עד ל-15 ביוני של השנה העוקבת, ואפשר גם לבקש ארכה עד ל-15 באוקטובר במקרים רגילים, ול-15 בדצמבר במקרים חריגים.

הטפסים החשובים

הדיווח השנתי לרשויות המס נעשה באמצעות שני טפסים. בשניהם, ההתאגדות מדווחת על ההכנסות, הרווחים, ההוצאות, הניכויים, הזיכויים וההפסדים, ומוסרת את הפרטים הרלוונטים לפעילות העסקית.

  • טופס 1120 – שנקרא U.S Corporation Tax Return, משמש עבור דיווח של התאגדויות מקומיות
  • טופס 1120F – משמש עבור דיווח של התאגדויות זרות.

ההבדל בין השניים מתבטא בהצהרה בהתאם לסוג ההתאגדות. כך, התאגדות מקומית תצהיר בטופס על הכנסותיה בכל העולם, והתאגדות זרה תצהיר רק על הכנסותיה בארצות הברית.

תהליך מילוי הטפסים נחשב למורכב. המידע הנכתב בהם חשוב מאוד, שכן הוא משמש עבור בירור חבות המס. דיווח חסר, או היעדר דיווח עלול להעמיד את ההתאגדות בסכנה, וגם בפני סנקציות חמורות ואף פליליות. אם אתם נתקלים בקשיים במהלך מילוי הטפסים, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שיסייע בתהליך וימנע לכם טעויות קריטיות שעלולות להזיק להתאגדות בצורה חמורה. זכרו – התייעצות מונעת בעיות.