הכול על תכנון וניהול נכון של הפעילות הפיננסית הגלובלית

המעבר למערכות ממושבות ותהליך הגלובליזציה, הביא לעלייה משמעותית בפעילות הפיננסית הבינלאומית. מאחר ולא פעם מדובר באתגר של ממש, ניהול נכון של פעילויות אלו לא רק שימנע מכם הפסדים, אלא גם עשוי להעמיק את הקשרים הכלכליים שלכם עם הארגונים השונים ולהניב שיתופי פעולה רבים שבסופם גם רווחים

על מערכת פיננסית גלובלית וסחר בינלאומי

בעשורים האחרונים, אנו עדים למעבר מייצור ומסחר ארצי-מקומי לעולמי. תהליך זה קרוי בפי רבים גם "גלובליזציה כלכלית", כלומר – הרחבת הקשרים הכלכליים בין מדינות שונות והעמקתם. בתוך כך, את ניתן לראות את המערכת הפיננסית הגלובלית בכמה מישורים ביניהם: גידול בהיקף הסחר העולמי, סחר במטבעות וניירות הון, עסקאות נדל"ן מסביב לעולם ועוד.

יש להפריד בין הסחר הבינלאומי, לבין פעילות פיננסית גלובלית. אלו אמנם מושגים דומים, אך מדובר בפעולות שונות לגמרי. סחר בינלאומי עוסק בתוצרת לאומית חיצונית של סחורה וטובין על כל סוגיה השונים. תוצרת זו עשויה להיות מוצרי אלקטרוניקה, מזון וטקסטיל. או במילים אחרות, כל אותם מוצרים שמקורם במדינות העולם – הם תוצר של סחר בינלאומי.

הפעילות הפיננסית הגלובלית מנגד, גם היא עוסקת בקשרים עסקיים בין פרטים במדינות השונות, אם כי בהקשרה הפיננסי. הכוונה היא לסחר במכשירים שונים דוגמת אופציות, מניות, קרנות ואף נדל"ן. בימנו, מערכת פיננסית מורכבת מבנקים, חברות ביטוח ופנסיה והשווקים השונים. מערכות אלו מאפשרות לבצע השקעות והקצאות שונות בין מדינות שונות ופירמות בינלאומיות.

הכול מתחיל בתכנון נכון

חברות וארגונים רבים יכולים לצבור כסף כתוצאה מהשקעה באפיקים שונים. מאחר ולכל אפיק המאפיינים הייחודיים שלו, חשוב לדעת לתכנן ולנהל אותם בחוכמה.  בתוך כך, בכל הנוגע לחברות וארגונים, תכנון פיננסי נכון עשוי להתבטא גם בתכנון תקציבי לצורך השגת יעדים ובהמשך גם לשימור מאזן חיובי.

ככלל, תכנון פעילות פיננסית גלובלית תחל בניתוח תמונת המצב שתכלול  איסוף נתונים ,מיפוי כלל הנכסים של הארגון וקבלת דו"ח עדכני אודות מצב הקופות והחסכונות השונים. לאחר שגובש סטטוס עדכני שכולל את כל הפרטים הרלוונטיים, יאופיינו המטרות והצרכים השונים, לאור הפעילות הפיננסית העתידית. סדרת פעולות מקדימות אלו מאפשרות הנחת תשתית בטוחה ויציבה לקראת צעדים כלכליים עתידיים. זאת כאשר עיקר חשיבותה של תשתית זו, היא בכך שהיא מאפשרת יצירת אפיק כלכלי בטוח עם גופים שונים בעולם.

ומה קורה בפועל?

לאחר איסוף החומרים, נבנית תוכנית אסטרטגית לניהול המכשירים הפיננסיים לטווח הרחוק. זאת לצד התאמת מכשירי ההשקעה השונים לשווקים המקומיים והעולמיים. לאחר שהונחה התשתית לניהול הפעילות הפיננסית, יחל יישומה בפועל. יישום זה עשוי להשתנות בהתאם ליעדים שהוגדרו או מאפייניו השונים של הארגון. מנגד, הקווים הכלליים של מרבית הפעולות התכנוניות והניהוליות של הפעילות הפיננסית הגלובלית, זהות יחסית.

במקרים מסוימים, הניהול בפועל יחל ביצירת חשבונות לצד קיומו של ממשק משותף עם הגופים השונים. זאת יחד עם ארגון המסמכים הרלוונטיים והעברתם של כספים בהתאם לתוכנית האסטרטגית. לאחר מכן, ניהול הפעילות יבוצע באמצעות בקרה על הפעילות השותפת אל מול התחזית הכלכלית של מצב השווקים הרלוונטיים בעולם. בעת הפעילות עצמה, חשוב לא לשכוח לדווח לרשויות המס על ההכנסות ולהיזהר מכפל מס. כפל מס עשוי להפחית משמעותית את הרווחים הנובעים מעסקאות עם ארגונים מסביב לעולם.

ככל שאינכם אנשי מקצוע מתחום הפיננסיים, ההמלצה שלנו היא להיעזר באנשי מקצוע הבקיאים בניהול ותכנון חשבונאי. משום שהם יידעו לנתר, לבצע בקרה מושכלת ואף לייעץ בנוגע לצעדים פיננסיים עתידיים באופן שעשוי לסייע לצמיחת הארגון שלכם.