הנהלת חשבונות בארצות הברית

חברת ERB מציעה שירותי הנהלת חשבונות בארצות הברית לחברות ישראליות עם פעילות בשוק האמריקאי, החל מהשלב הראשון של הקמת החברה ובניית התשתית הפיננסית, ועד לניהול שוטף של כל המערך החשבונאי והמיסוי של החברה האמריקאית.

על מנת להעניק ללקוחותינו פתרון מקיף ומלא One Stop Shop בתחום הכספים, מחלקת הנהלת חשבונות של ERB מספקת שירותי הנהלת חשבונות בניו יורק ובקליפורניה, בראשם עומדים צוותי רואי חשבון אמריקאים מוסמכים אשר עובדים מול רשויות המס האמריקאיות מזה שנים רבות.

פתיחת חברה בארצות הברית

פתיחת חברה בארצות הברית הוא צעד משמעותי ודורש התנהלות פיננסית נכונה ונבונה לצמיחה עתידית של העסק. על כל חברה מוטלת חובת דיווח על הכנסותיה בכל שנה לרשויות המס הפדרליות ובחלק מהמקרים גם לרשויות המדינה בה התאגדה החברה או במדינה בה מבצעת החברה את הפעילות העסקית שלה. כדי לעשות זאת נכון, חשוב להכיר את חוקי המס בארה"ב ולפנות למשרד רואי חשבון המתמחה בתחום הנהלת חשבונות בארה"ב לקבלת שירותים פיננסיים מותאמים.

סוגי החברות שניתן לפתוח בארה"ב

  1. ישנם שני סוגים עיקריים של חברות לפתיחה בארה"ב:
    תאגיד (Corporation)- מדווח על הכנסותיו באמצעות הגשת דו"ח מס בטופס 1120. שיעור המס על רווחי התאגיד ברמה הפדרלית הינו 21%.
  2. חברה בע"מ (LLC)- ניתן להגיש דיווח בדומה לתאגיד, שותפות או כישות שלא קיימת לצרכי המס.

פתיחת חברה בארצות הברית צריכה להיעשות על ידי רואה חשבון אמריקאי, המכיר היטב את חוקי המס הפדרליים והמדיניים ואופן הגשת הדוחות. רואה חשבון מנוסה בתחום יכול לספק שירותי ייעוץ המתאימים לצרכי החברה ולהיקף פעילותה.

מתי פונים לרואה חשבון אמריקאי?

חברות וסטרטאפים אשר מקיימים פעילות עסקית בארצות הברית ומחפשים מענה מקצועי ומותאם בהתאם לתקנון של רשויות המס כגון שירותי תכנון ויעוץ מס, ייצוג בפני הרשויות, הכנת דוחות מס שנתיים ועוד, זקוקים לשירותים מקצועיים של רואה חשבון אמריקאי. חברתנו מציעה ניהול חשבונות על בסיס US GAAP באנגלית באמצעות תכנות ייעודיות לניהול חשבונות US IRS. תחזוקה שוטפת של מערכת הנהלת חשבונות של החברה בידי אנשי צוות רואי חשבון מנוסים ומוסמכים מאפשרת ניהול תקין ורציף של הפעילות הפיננסית.

דיווח על מיסוי לרשויות מס אמריקאיות

כל חברה שמקימה פעילות עסקית בארצות הברית מחויבת בדיווח ל- IRS. רשות IRS או Internal Revenue Service היא רשות גביית המסים של הממשל הפדרלי של ארצות הברית. לרוב דיווח מס מתבצע באמצעות דוח שנתי לרשות המיסים הפדרלית האמריקאית. אי דיווח או חמיקה מהדיווח לרשויות עשוי לגרור קנסות כבדים ביותר, העמדה לדין ואף מאסר בפועל. תהליך הגשת דיווח ל- IRS עשוי להיות מורכב, לכן כדאי לפנות לרואה חשבון אמריקאי הבקיא בתחום ובעל ניסיון בעבודה מול רשויות המס האמריקאיות. הגשת דוחות מדויקת ונכונה יכולה לחסוך הרבה כספים לחברה וייתכנו החזרי מס נאים על הוצאות מוכרות שונות. חברת ERB מסייעת בייעוץ מס מיסוי אמריקאי, מלווה את הלקוח בתהליך הגשת הדו”ח השנתי ו/או FBAR ומייצגת את הלקוח בפני רשויות המס.

האם כל חברה חייבת בדיווח מס בארה"ב?

כאשר חברה מקיימת פעילות עסקית בארה"ב, גם אם מי שעומד בראשה אינו אזרח ארה"ב, או חברה ישראלית עם פעילות בשוק האמריקאי, חלה חובה בהגשת דיווח לרשויות המס. מועדי הדיווח משתנים בהתאם לישות המדווחת. חברות עסקיות מדווחות על הכנסותיהם עד ל-15 במרץ של השנה העוקבת. אם מסיבה כלשהי נדרשת דחייה בדיווח, רואה חשבון יכול להגיש בקשה לדחיית ההגשה ועל פי רוב האורכה ניתנת עד ל-15 באוקטובר. הגשת דיווח מס הוא נושא חשוב מאוד בארצות הברית ולא כדאי להסתבך עם גופי רשויות המיסוי האמריקאי. אכיפת חובת הדיווח נוקשה וקפדנית ועלולה לגרור לעבירה פלילית ולעונשים כבדים במקרים של אי דיווח המס. ללא רו"ח אמריקאי שמכיר ומעודכן בכל החוקים מאוד קשה להתנהל בצורה תקינה ונכונה מול רשויות המס האמריקאיות.

שירותי הנהלת חשבונות לחברות הפועלות בארה”ב

הנהלת חשבונות שוטפת לחברה אמריקאית תיעשה בהתאם ל- US GAAP ו/או IFRS ותכלול את הנושאים הבאים:

  • הנהלת חשבונות שוטפת (Monthly Bookkeeping)- מתייחסת לפתיחת תיקים ברשויות המס השונות, הכנת דוחות שנתיים, התאמות ספקים לקוחות ובנקים, הכנת דוח תזרים מזומנים, הפקת מאזן בוחן ועוד.
  • הנהלת חשבונות פיננסית- היא רישום פעולות כספיות שהתבצעו בעסק, על מנת שניתן יהיה
    לקבל מידע מדויק על מצבו הפיננסי של העסק. התיעוד מיועד למקבלי החלטות, בעלי העסק ולגורמים
    חיצוניים המנהלים פעילות כלכלית עם העסק כגון בנקים, ספקים, לקוחות ורשות המיסים.
  • כרטסת הנהלת חשבונות (General Ledger) – הכרטסת משמשת את העסק לצרכים פנימיים וגם חיצוניים בה נרשמות התנועות הכספיות והלא כספיות, ומתייחסת להוצאות והכנסות, התחייבויות פיננסיות שונות, הון עצמי ונכסים ומאפשרת להצביע על טעויות שונות בניהול החשבונות העסקי.
  • מאזן בוחן (Trail Balance)- הוא גיליון עבודה הכולל את יתרות כל כרטיסי החשבון נכון למועד עריכת מאזן הבוחן.
  • דוח רווח והפסד (Profit & Loss Account)- דוח כספי המפרט את התוצאות הכספיות של הפעילות של ישות חשבונאית בפרק זמן נתון.
  • מאזן (Balance Sheet)- הוא דוח כספי המתאר את מצבה הפיננסי של החברה ליום מסוים. הוא מתייחס לנכסים, ההתחייבויות וההון העצמי של החברה לאותו יום ונערך בד"כ בסוף כל שנת כספים ובחברות ציבוריות גם מדי סוף רבעון.
  • ניהול ודיווח הכנסות לרשויות המס בארה"ב- חברה הפועלת בשוק האמריקאי חייבת לקחת בחשבון את האינטגרציה בין שתי מערכות המס (האמריקאית והישראלית) כדי ליצור תשתית מיסויים מאוזנת ומקיפה לפעילותה. התנהלות נכונה חוסכת לחברה כסף ומונעת חשיפה לכפל מס.
  • חשבות שכר עובדים וניכויים (Payroll)
  • ניהול רכוש וציוד קבוע כולל פחת (Depreciation)
  • מחירי העברה (Transfer Pricing)- כל עסקה פיננסית חייבת להיות מלווה בתיעוד נאות.
  • התאמת בנקים (Bank Reconciliation)- עיקר הפעילות העסקית של רוב החברות מתנהלת דרך הבנקים. ביצוע התאמה בין הרישומים שנעשו בחשבון העו"ש בספרי העסק לבין הרישומים שנעשו בחשבון העסק בספרי הבנק במהלך התקופה הכרחית ליום המאזן כדי להבטיח שבמאזן תיכלל היתרה הנכונה של המזומנים.
  • ניהול ספקים (Vendors Management)
  • ניהול לקוחות  (Customers Management)

ERB- הנהלת חשבונות אמריקאית לחברות ולסטארטאפים

חברת ERB מבין החברות המובילות לניהול שירותים פיננסים לחברות הפועלות בשוק האמריקאי. משרדינו נמצאים בניו יורק ובקליפורניה עם רואי חשבון אמריקאים אשר עובדים מול רשויות המס האמריקאיות מזה שנים רבות ובעלי יכולת להעניק שירותים פיננסיים מלאים תחת קורת גג אחת.