הקמת חברה בדלאוור

דלוואר היא אמנם אחת מהמדינות הקטנות בארצות הברית, אך חברות רבות בוחרות להתאגד דווקא בה. מי שמכונה "המדינה הראשונה", על היותה הראשונה לאמץ את החוקה האמריקאית, נמצאת בחוף המזרחי שפונה לאוקיינוס האטלנטי, וגובלת עם מרילנד, ניו ג'רזי ופנסילבניה.

פתיחת חברה בדלוואר

 

דלוואר מחולקת לשלושה מחוזות, הנפרסים על גבי חצי אי, ובירתה היא דובר. אוכלוסיית המדינה כולה עומדת על פחות ממיליון תושבים בלבד, והמבנה המישורי שלה מאפשר לחקלאים להנות מתנאים טובים. אבל לא רק חקלאים נהנים בה מתנאים טובים.

אז מה הופך את דלוואר למקום מבוקש עבור חברות?

כמעצמה כלכלית, ארצות הברית כולה מאפשרת יתרונות שונים להקמת חברות, אבל דלוואר מיוחדת יותר. זוהי מדינה ידידותית מאוד עבור עסקים, בעיקר הודות לחוק החברות וכללי מיסוי נוחים. יותר מחציין של החברות הציבוריות שנסחרות בבורסה האמריקנית, וכ-70 אחוזים מהחברות המובילות במשק האמריקני הקימו את התאגדותן במדינה הזו.

החברות הרבות שבחרו להתאגד בדלוואר בוודאי לא טועות, שכן מדובר באחת מחממות ההתאגדות העיקריות והמובילות שקיימות בעולם כולו. העובדה שרשויות המדינה לא גובות מס על הכנסות של תאגידים שפעילותם מבוצעת מחוץ לארצות הברית, מביאה למדינה חברות מכל העולם, המקימות בה משרדים ראשיים.

תהליך הקמת חברה בדלוואר

הודות להליכי בירוקרטיה פשוטים באופן יחסי, תהליך הקמת החברה בדלוואר הוא לא סבוך במיוחד. בשלב הראשון של הקמת החברה תידרשו למלא מסמכי רישום, לבחור שם לחברה ולבחור בצורת ההתאגדות.

כמדינה שבה רשומים יותר ממיליון תאגידים, בתהליך בחירת השם יש לבדוק לפני כן האם השם של החברה העתידית שלכם לא רשום כבר במרשם החברות של דלוואר. שם זהה או שם מבלבל עלול לגרור טעויות ומצבים לא נעימים.

בהתאם לחוקי דלוואר, בעת רישום חברה יש לבחור בסיומת תאגידית כמו Ltd, Incorporate ועוד. כמו כן, יהיה עליכם לרשום נציג שהוא בעצם העסק עצמו או צד שלישי. תפקיד הנציג להוות את הכתובת לקבלת מסמכים משפטיים ורשמיים. רשויות דלוואר מציעות רשימת נציגים ארוכה, שאיתם ניתן להתקשר ולהגיד להסכמה על רישום.

האם הקמת חברה בדלוואר מחייבת סיוע משפטי?

לא חייבין לשכור סיוע משפטי לצורך רישום חברה בדלאוור, אך ההמלצה הרווחת היא לעשות שימוש בסיוע כזה. כדי שרישום החברה ייעשה בהתבסס על היכרות מעמיקה עם החוק המקומי של דלוואר, וכדי להתגבר על סוגיות של מיסוי בינלאומי, סיוע משפטי הוא מומלץ.

לסיכום

אם אתם עומדים לפני הקמת חברה בארצות הברית, כדאי שתיקחו בחשבון את דלוואר כאופציה מועדפת. כלכלת המדינה כוללת מספר מגזרי פעילות, וחוקי החברות יחד עם תקנות המיסוי של המדינה הופכים אותה לבחירה טובה מאוד עבור הקמת התאגדות עסקית בארצות הברית.

אל תשכחו גם לעשות שימוש בגורמים מקצועיים שיסייעו לכם בתהליך, כדי שהקמת החברה תהיה על הצד הטוב ביותר.