ויזה לפתיחת חברת סטארט-אפ בארצות הברית

פתיחת סטארט-אפ מעבר לים הוא חלום שיזמים ישראלים רבים מצליחים להגשים. ארצות הברית נחשבת לבית עבור חברות סטארטאפ בתחומים רבים החל מתקשורת ועד טכנולוגיה. פעמים רבות, פתיחת החברה כרוכה במעבר לארצות הברית. איך מתחילים את התהליך ולאיזו ויזה הנכם זקוקים על מנת להיכנס לתעשיית ההייטק בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

פתיחת סטארט-אפ בארצות הברית

עבור חברות סטארט-אפ רבות הקהל העיקרי של המיזם הוא אמריקני. לכן, לאחר פיתוח רעיון חדשני בתחום הטכנולוגיה, המחשבים או התקשורת, יתכן כי תחליטו על אסטרטגית התרחבות לשוק האמריקאי.

בשלב הראשון, עליכם לדאוג לגיוס משאבים. ישנם לא מעט משקיעים אשר מעוניינים לקדם רעיונות חדשניים של יזמים צעירים ועשויים להשקיע במיזם מתוך הבנה כי המיזם בעל ערך משמעותי ובעל פוטנציאל לרווח עתידי. לאחר שלב של גיוס הון תוכלו לפתוח שלוחה או סניף בארצות הברית.

בעת פתיחת החברה בארצות הברית, מלבד למינוי איש שיווק בעל הבנה מעמיקה בעולם הטכנולוגיה אשר יוכל להעביר בדיוק את המסר לקהל היעד, חשוב לקבל שירותים פיננסיים מקצועיים ומדוייקים בהתאם לצרכי החברה. חברת ERB מתמחה במתן שירותים פיננסיים מקצועיים ומקיפים לחברות סטארט-אפ בכל שלבי חיי החברה.

הגירה לארה"ב: השיקול שצריך להנחות כל חברת סטארטאפ 

הגירה למייסדי הסטארטאפים לארצות הברית הפך לנושא חם בשנים האחרונות. בשל הפוטנציאל הרב להצליח בשוק האמריקאי, קהל יעד מגוון וגדול שצמא למוצרים/שירותים טכנולוגיים, יזמים רבים עושים רילוקיישן לארצות הברית. ניו יורק ועמק הסיליקון נחשבות למדינות יעד המבוקשות בקרב יזמים צעירים אשר מעוניינים לקדם ולהפיץ פורץ דרך של שימוש בטכנולוגיה. גם לוס אנג'לס נחשבת למדינה בעל פוטנציאל רב לביסוס חברת סטארט-אפ מצליחה. 

רכישת ביטוח

חברות סטארטאפ זרות שמגיעות לארה"ב צריכות לקחת בחשבון גם את הסיכוי להיתבע, גם כאשר ביצעו הכל כהלכה ועמדו בכל הדרישות מבחינת החוק והמשפט של ארצות הברית. לקוח, עובד, משקיע מתוסכל עשויים לתבוע או לאיים בתביעה את החברה, גם אם אין כל בסיס לזה, החברה צריכה להיות ברת יכולת להגן על עצמו. ביטוח יכול לכסות עלויות והוצאות משפטיות ובכך לחסוך כספים מתזרים המזומנים של החברה.

סוגי ויזות לפתיחת סטארט-אפ בארה"ב

יזמים אשר מעוניינים להתרחב לארה"ב, יכולים להגיש בקשה לקבלת ויזה בהתאם לקריטריונים העסקיים והכלכליים. 

להלן סוגי ויזות נפוצים למייסדי חברות סטארטאפ או עבור יזמים אשר מעוניינים להקים חברת הזנק בארצות הברית:

ויזה H-1B:

למרות הסיכויים הנמוכים לזכות בויזה מסוג זה (כ- 30% בלבד) ויזה מסוג H-1B נחשבת לפופלרית ולידועה ביותר. היא תקפה למספר שנים ואף ניתנת להארכה למספר שנים נוספות. את הבקשה לקבלת ויזה מסוג זה ניתן להגיש בחודשי ינואר-אפריל. התשובות מתקבלות לרוב בין סוף מאי לתחילת יוני.

ויזה מסוג O-1:

ויזו זו הפופולרית ביותר בקרב מייסדי סטארטאפים. ישנם מצבים מיוחדים בהם ניתן להגיש ישירות בקשה לגרין קארד מסוג 1-EB במקום להגיש בקשה לויזת 1-O. כדי לקבל ויזת O-1 הנכם זקוקים לנותן חסות, בעוד שויזה EB-1 מאפשרת לכם לעמוד ברשות עצמכם ללא נותן חסות. לעיתים קל יותר לקבל ליזמים גרין קארד מאשר ויזה מסוג O-1. 

ויזה E2 (ויזת משקיעים):

ויזת ה-E-2 מאפשרת לחברות ההייטק והסטארט-אפ הישראליות לפעול בארצות הברית, לשלוח עובדים ישראלים ולנהל את מערך השיווק בעזרתם.

ניתן להגיש ויזת ה E-2 באמצעות הוכחה כי מבקש האשרת בעל הון עצמי מספק כדי להבטיח את מימון קיום העסק בתקופת ההקמה, וכן שהעסק ייצור מקומות עבודה לאזרחים אמריקאים. סכום ההשקעה המינימלית עומד על 50 אלף דולרים. ניתן להתחיל תהליך להגשת ויזה מסוג E-2 בהליך קונסולרי (consular processing) מישראל או בהליך USCIS בתוך ארצות הברית דרך רשויות ההגירה. 

על מנת לקבל ויזה מסוג זה נדרשת תכנית עסקית מנוסחת היטב בהתאם לדרישות הליך ההגירה. חברתנו מעניקה שירותים פיננסיים מקצועיים לחברות סטארטאפ ושירותים נלווים כגון בנית תכנית עסקית, תכנון מס, הגשת דוחות ועוד.

ויזת L-1A:

כדי לקבל אשרת שהייה מסוג זה, על חברתכם למנות לפחות 7 עובדים בארץ המקור, עליה להיות קיימת לפחות שנה ויש להציג החזרי מס כדי להוכיח כי החברה מסוגלת להתקיים בכוחות עצמה ולממן את עצמה.

איך מגישים את הבקשה לקבלת ויזה לחברת סטארט-אפ?

על מבקש האשרת להגיש את בקשתו לקונסוליה בתל אביב ולא לרשות ההגירה של ארצות הברית. יש לצרף לבקשה תכנית עסקית ואת המכתב המלווה. לרוב התשובה מתקבלת תוך מספר חודשים. 

חברת ERB מעניקה שירותים מקצועיים לצורך השגת ויזה עבור מייסדי חברות סטארטאפ בארצות הברית ועבור חברות אשר בוחרות להתרחב לארה"ב. מבין השירותים שאנו מציעים: כתיבת תכנית עסקית, בניית תשתית פיננסית, הגשת דוחות לרשויות המס, התנהלות מול הגורמים הרלוונטיים, פתיחת חשבון בנק, שירותי מיסוי, תכנון מס בינלאומי, ניהול שוטף של כל המערך החשבונאי והמיסויי של החברה האמריקאית.

מעוניין להקים חברת סטאטראפ בארה"ב? מתלבט לגבי סוג הויזה שהנך זקוק על מנת לפעול בארה"ב? מזמינים אותך ליצור עמנו קשר! צוות חברת ERB הגלובלית ישמח לעמוד לשירותך וללוות אותך לאורך כל התהליך.