מומחים למיסוי אמריקאי: כל המידע לחברות סטארט אפ

לפני מספר שנים רשויות המס של ארצות הברית ומדינת ישראל חתמו על הסכם שיתוף פעולה בכל הנוגע לאכיפת כללי המס. במסגרת ההסכם, התחייבו שני הצדדים להעביר לצד השני מידע על פעילויות פיננסיות של חברות ישראליות או אזרחי ישראל הפועלים בארצות הברית.

חברות סטארטאפ שמתחילות פעילות חדשה בארצות הברית, מחויבות לכללים קפדניים של רשויות המס האמריקניות. כדי להימנע מקנסות כבדים שעלולים להטיל רשויות המס המקומיות, כל חברה צריכה לעמוד בכללים הללו.

הודות לכללים הנוקשים, ולתיאום הקיים בין הרשויות, גובר השימוש בשירותים של מומחים למיסוי אמריקאי. מומחים כאלו, שהכשרתם היא בדרך כלל ראיית חשבון, אחראים על התנהלות הפיננסית ועל היבטי המס הנדרשים בפעילות שכזו.

איך מתבטאת האכיפה של רשויות המס האמריקניות?

מלבד התיאום שקיים בין הרשויות, מלווה האכיפה בתנאים ובחוקים נוקשים – ישנה חובה על הבנקים בישראל לדווח על פעילויות עסקיות של לקוחות בעלי גרין קארד או אזרחות אמריקנית שפועלים בארצות הברית. נוסף על כך, בעל חברה ישראלית שהוא אזרח אמריקני המקיים פעילות עסקית בארצות הברית מחוייב להגיש דו"חות לרשויות המס המקומיות, גם אם לא ביקר בארצות הברית.

חברה שלא עומדת בכללים עלולה לקבל קנסות כספיים ואפילו עונשים פליליים. כך, נקודה זו מחדדת עוד יותר את הצורך בשירותיהם של מומחים למיסוי אמריקאי, שיסייעו במילוי טפסים ובהגשה שלהם לרשויות המס המקומיות.

מה כוללים שירותי ייעוץ למיסוי אמריקאי?

קבלת שירות של יועץ למיסוי אמריקאי משתנים בהתאם לסטארטאפ ובהתאם למטרותיו. לכן כל שיקול וצורך של החברה צריך להילקח בחשבון כשמדובר בשכירת שירותים מהסוג הזה. מי שמספק שירותים מן הסוג הזה בדרך כלל יציעו ניתוח של צורכי החברה, ייצוג הלקוח מול רשויות המס האמריקניות, בניית מתווה מיסוי, ביצוע אינטגרציה מול הגופים המתאימים בישראל ובארצות הברית ועוד.

כך תבחרו יועץ למיסוי אמריקאי

רבים וטובים מציעים את שירותיהם כמומחים למיסוי אמריקאי, אך לא כולם בהכרח מתאימים לחברת הסטארטאפ שלכם. אם אתם עומדים לפני בחירת מומחה שכזה, חשוב שיהיה בעל ניסיון, ידע נרחב וכזה שיוכל לסייע לכם לפתח את המיזם בצורה הטובה ביותר.