מיזוגים ורכישות חברות סטארט-אפ

אם בעבר רכישת חברות סטארט-אפ נעשו בעיקר על ידי חברות חו"ל, הרי שהיום, יותר ויותר חברות סטארט-אפ ישראליות מבצעות רכישות ומיזוגים של חברות סטארט-אפ אחרות. מטרת הרכישות בעיקר הרחבת מוצר, הגדלת מאגר לקוחות או הוספת כוח אדם.

חברת ERB מתמחה בליווי חברות טכנולוגיות בכל מחזור חייהן, החל משלבי הקמת החברה, גיבוש תהליכי גיוס הון, עריכת הסכמי השקעה והתקשרויות מסחריות, דרך ליווי שוטף, וכלה בעסקאות למכירת חברות או חלק מפעילותן העסקית.

רכישות ומיזוגים: הסיבות העיקריות

האצת תהליכים:

אחת המטרות לרכישת חברות סטארט-אפ אחרות היא להאיץ תהליכי פיתוח בחברה. כאשר חברת סטארט-אפ זקוקה לפיתוח נוסף של רכיב, אשר יכול להימשך מספר שנים, לעיתים, האסטרטגיה הנכונה והמהירה תהיה רכישת חברה שכבר מציעה מוצר מוגמר אותו צריכה החברה.

התרחבות:

רכישת חברות אחרות ומיזוגים עם חברות סטארט-אפ אחרות עשויה לסייע בהתרחבות הפעילות העסקית של החברה. כך למשל, חברה ישראלית פרטית יכולה להתרחב מעבר לים דרך רכישות ומיזוגים.

בשנים האחרונות ניתן לצפות במגמה שהולכת וגדלה של חברות ישראליות רוכשות חברות סטאטראפ בעולם.

לפי ניתוח שביצעה תמי ברונר, שותפה בקרן ההון סיכון הישראלית ורטקס, על בסיס מאגר העסקאות הבינלאומי של PitchBook, בשנת 2021 בוצעה כמות רכישות משמעותית על ידי חברות סטארט-אפ ישראליות, יותר מאשר ב- 2019 וב- 2018.

סטארט-אפים ישראלים רוכשים לא רק חברות ישראליות. חלק גדול מהנרכשות הן חברות אמריקאיות, אך לא רק.

התרחבות

הגדלת בסיס הלקוחות:

אחד המניעים לרכישת חברת סטארט-אפ אחרת, היא הגדלת בסיס הלקוחות של החברה. כאשר לחברה אחרת יש מאגר לקוחות שיכול להתאים לחברה, אחד השיקולים להגדיל באופן מהיר את מאגר הלקוחות, היא דרך רכישת חברה אחרת, וכך ניתן לקבל גישה למאות אלפי, ואף מיליוני לקוחות חדשים.

גיוס כוח אדם מיומן ומקצועי:

חלק מהרכישות, בייחוד קטנות יחסית נועדו לגייס כוח אדם מקצועי ומיומן בתחומים מסוימים. במטרה לצרף צוות של מומחים, חברת סטארט-אפ עשויה לרכוש חברה אחרת עם עובדים מבוקשים מאוד בשוק התעסוקה הישראלי.

באיזה שלב נרכשות החברות?

בניגוד לעבר, היום פחות חברות סטארט-אפ נרכשות בשלביהן המוקדמים. הן מעדיפות להתפתח ואז להימכר. אותם סטארטאפים זוכים גם להשקעות הון גדולות מאוד המאפשרות להן להשתמש יותר ויותר במיזוגים ורכישות.

ליווי מקצועי למניעת כישלון

באמצעות מיזוגים ורכישות חברות סטארט-אפ יכולות לצמוח בקצב מהיר, להגדיל משמעותית את בסיס הלקוחות שלהם והגדיל את ערך החברה במידה רבה. אלא שהסטטיסטיקה בכל הנוגע למיזוגים ורכישות מעלה הרבה סימני שאלה. הנתונים מראים כי כ- 70% מהרכישות והמיזוגים מסתיימים בכישלון.

לפני ביצוע רכישת החברה או מיזוג עם חברת סטארט-אפ אחרת חשוב לקבל תמונה מלאה ככל שניתן על תהליך הרכישה, להבין במה הרכישה יכולה לתרום לחברה, האם הרכישה אכן תביא לצמיחה של החברה, להתרחבות החברה וכו'. רכישה לא זהירה וללא נתונים מעמיקים על החברה עשויה להחזיר אחורה את חברת הסטארט-אפ.

לכן כל כך חשוב לקבל ליווי מקצועי, ממומחים מנוסים בתחום, אשר יבצעו בדיקות מעמיקות וינהלו את האופרציה בצורה נכונה וזהירה, תוך התחשבות ברגולציה במדינה בה נרכשת החברה.

חברה למיזוג ורכישת חברות

מיזוגים ורכישות: מדוע לבחור ב- ERB?

חברתנו מתמחה בליווי תהליכי מיזוגים ורכישות של חברות סטארט-אפ ישראליות ובינלאומיות. המשרד ידוע בניסיונו רב השנים בליווי חברות הייטק וסטארטאפים במגוון היבטים פיננסים, לרבות דיני עבודה, ליווי פיננסי שוטף, מיזוגים ורכישות.

משרדי ERB טפחו מוניטין של חברה מובילה בליווי חברות סטאטרטפ בתהליכי רכישות ומיזוגים והובילו חברות מובילות בעולם לעבר ההצלחה העסקית שלהם. המשרד מעורב גם בייצוג משקיעים המבקשים להשקיע בחברות סטארט-אפ, קבוצות אנג’לים וגופי השקעה גדולים.

אנו מתמחים בייצוג חברות מול הרשויות, הכנת תכנית למשקיעים, מיסוי בינלאומי ובהיבטים השונים והייחודיים הכרוכים בפעילותן של החברות. בכך, משרדנו לוקח חלק חשוב ומשמעותי ביצירת התשתית לפעילותה העתידית של החברה.

שירותי המשרד

חברת ERB מלווה את היזמים וחברות סטארט-אפ לאורך כל מחזור החיים של החברה, החל משלבי ההתאגדות הראשונים, גיוסי הון, השקעות, ועד לשלבי עסקאות המכירה והאקזיט.

מבין שירותי החברה:

  • ייעוץ בבחירת המבנה המשפטי המתאים למיזם
  • ניהול הליכי גיוס הון
  • תכנון וגיבוש מבנה עסקאות
  • ייצוג חברות רוכשות ונרכשות בעסקאות מיזוג ורכישה
  • הכנת תכניות תגמול ואופציות לעובדים ומנהלים
  • ניהול משא ומתן וניסוח הסכמים שונים
  • ועוד

חברת ERB מתמחה בעסקאות למכירת ומיזוג חברות הייטק וסטארט-אפים. המשרד נתפס על ידי רבים מלקוחותיו כשותף אמיתי ומלא לדרך. מוזמנים לפנות אלינו לקבלת מענה הולם לכל צרכי החברה שלכם.