מיסוי בארה"ב: חובת דיווח על חשבונות פיננסיים "זרים" לאזרחים ובעלי חברות בארצות הברית

ההתמודדות הסבוכה עם רשויות המס האמריקאיות מעלה קושיות רבות לגבי הגשת דיווח מס. בגלל שיטת מיסוי ייחודית, טפסים מרובים ונוקשות בנושא מצד רשויות המס האמריקאיות, חשוב לקבל ליווי ויעוץ על ידי משרד רואי חשבון מקצועי בעל הכרה עמוקה בתחום. ביצוע דיווח באופן אופטימלי ומדוייק עשוי לחסוך הוצאות כבדות, ולמתאימים ייתכנו החזרי מס נאים.

מי חייב בדיווח?

כל נישום חייב בדיווח ההכנסה ובהגשת דוח מס הכנסה מלא, גם אם אינו חייב בתשלום מס הכנסה. שיטת המיסוי האמריקאית הינה פרסונלית (אישית) המבוססת אזרחות ואינה מבחינה בין עצמאיים לשכירים. כלומר, כל אדם בעל אזרחות אמריקאית, בין אם מתגורר בארה"ב ובין אם לאו, מחוייב בדיווח על הכנסותיו הכלל עולמיות לרשויות המס בארה"ב. הדיווח מתבצע על גבי טופס ה- 1040 באמצעותו מדווח הנישום על הכנסותיו לרשויות המס בארה"ב.

לא זו בלבד, אלא שגם בעלי מעמד תושבות קבע (מחזיקי גרין קארד) מחוייבים גם הם בהגשת דוחות לרשויות המס במידה ויש להם מקור הכנסה כלשהו בארצות הברית.

גם אזרחים זרים בעלי פעילות עסקית כלשהי בארה"ב (משקיעים, בעלי חברה ועוד) מחוייבים בהגשת דיווח לרשויות המס האמריקאיות.

דו"ח המס 1040- U.S. Individual Income Tax Return

על פי חוק אמריקאי כל אזרח ארצות הברית או מחזיקי גרין קארד, גם אם אינם מתגוררים בארה"ב ואינם חייבים בתשלום המיסים, חייבים בהגשת דוח מס הכנסה בארצות הברית. בנוסף, גם מי שמתגורר בארצות הברית אך אינו אזרח אמריקאי, חייב בהגשת דוח זה למס הכנסה. טופס 1040 (U.S. Individual Income Tax Return) מורכב משני דפים וכולל פרטים אישיים כלליים, פרטים בנוגע לסטטוס ולמעמד וכן דיווח הכנסות כולל. על הנישום למלא פרטים על כלל הכנסותיו שהופקו בארצות הברית ומחוצה לה.

מהם העונשים והקנסות על אי דיווח?

כדי שהנישומים יעמדו בחובותיהם ויגישו דוחות מדוייקים במועדם, ממשלת ארצות הברית מטילה סנקציות כבדות בגין אי הגשת דוחות: 

  1. ראשית כל, מי שאינו מגיש דיווח עשוי לשאת בריבית שנתית של כ- 6%.
  2. מעבר לכך, עיכוב בהגשת דיווח עשוי לגרור קנסות בשיעור של עד 25% מחברות המס.
  3. גם דיווח לא מדוייק עשוי לגרור קנס בשיעור של כ- 20% מחבות המס.
  4. בנוסף אי תשלום מס הכנסה עלול לגרור תשלום קנס של כ 0.5% מחבות המס המקורית.
  5. בעלי חובות מס משמעותיים אף עלולים להיות חשופים לשלילת דרכונם האמריקאי.

כפי שניתן לראות, הגשת דוחות לא מדוייקים, אי הגשת דיווח או הגשת דיווח שלא במועדו, עלולים לגרור קנסות כבדים ולהתווסף לסכומים אדירים. במידה והנכם מתלבטים האם חלה עליכם חובת הגשת דיווח או זקוקים לסיוע בהגשת דיווח לרשויות המס האמריקאיות, מוזמנים לפנות לצוות המקצועי והמנוסה שלנו אשר ישמח לעמוד לשירותכם.