מס חברות בארצות הברית

חברות סטארט-אפ ישראליות רבות מעתיקות את פעילותן העסקית לשטחי ארצות הברית. כאשר לחברה ישראלית מרכז עסקי בארה"ב, יש לזה יתרונות רבים, לצד חסרונות עליהם נדון במאמר הזה. כמו כן, נתייחס לשיעורי מס חברות אשר יחולו על חברות סטארט-אפ ישראליות בארה"ב.

מהו מס חברות בארה"ב?

חברת סטארט-אפ אשר מעוניינת להרחיב את פעילותה לארה"ב צריכה להתייחס למס חברות ולתכנן מס בצורה קפדנית כבר בשלבים המוקדמים לפעילותה, וזאת כדי להגדיל את רווחיה ולצמוח בקלות רבה יותר בשוק הבינלאומי. חברת הזנק המפיקה הכנסה מתחומי ארה"ב ומוגדרת כחברה זרה חייבת לדווח על פעילותה העסקית למס הכנסה האמריקאי (IRS). הדיווח יעשה על ידי הגשת טופס F-1120  (האות F מייצגת את המילה Foreign) אשר יוגש כל שנה. חברה זרה הינה חברה ישראלית אשר פועלת בארצות הברית ולא התאגדות בארצות הברית כחברה אמריקאית.

על חברות סטארט-אפ הפועלות בארה"ב חלה חובה בהגשת טופס שנתי לרשות המסים האמריקאית. את הדוח יש להגיש עד חודש אפריל של השנה העוקבת. במידה והחברה מתעכבת בהגשת הדוח ניתן לבקש הארכת זמן דיווח ולקבל אורכה אוטומטית שעומדת על שישה חודשים ואף ארכה נוספת של חודשיים במצבים חריגים. חברת סטארט-אפ שלא תגיש דיווח כלל תהיה חשופה לקנסות כבדים.

שיטות מיסוי בארה"ב

בארצות הברית קיימות שיטות מיסוי שונות למשל, מס פדרלי, מס מדינתי, מס מכירה, ועל כן יש לוודא מהו המס אותו נדרשת לשלם חברת סטארטאפ. ישנם מצבים בהם החברה יכולה להיות פטורה ממס פדרלי אך תשלם מס ברמה המדינית. ייתכן מאוד כי לחברה מגיע לקבל פטור מלא מתשלומי מיסים או לקבל זיכוי בהתאם להיקף פעילותה של החברה. לשם התייעלות בעבודה מול רשויות המיסים האמריקאית מומלץ לקבל ליווי של רואה חשבון אמריקאי אשר מתמחה במס חברות בארה"ב. ישנה אמנת מס בין ישראל לארצות הברית שמטרתה לעודד פעילות עסקית בארצות הברית, וזאת באמצעות הפחתת שיעורי מס על הכנסותיה של חברה ישראלית.

ניכוי מס במקור

קיימת חובת ניכוי מס במקור לחברות זרות בארצות הברית, וזאת כדי לצמצם ולמנוע מצב של העלמת מס. חברה ישראלית הפועלת בארה"ב חייבת בניכוי מס מההכנסה במקור בשיעור של 30%. במידה ונוכה מס גבוה יותר, החברה תהיה רשאית לקבל החזר מס על ההפרש. מנגנון זה מבטיח כי חברה זרה תעמוד בתשלומי מיסים, תגיש את הדיווחים השנתיים ותישא בחבות המס. חשוב לצין כי הכנסות מסויימות יהיו מניכוי מס במקור, ולכן סיווגי נכון של סוג הכנסה על ידי חברה מקצועית המתמחה במיסוי חברות אמריקאי, עשוי למנוע ניכוי מס במקור.

מיסוי על חברות זרות בארה"ב

חברות ישראליות הפועלות בארצות הברית חייבות במס על הכנסותיהם בישראל. גובה המס בישראל מהווה 25% מהכנסות החברה. מס חברות בארה"ב מהווה 21% על הכנסותיה של חברה ישראלית הפועלת בשטחי ארצות הברית. החברה תשלם מס חברות בארצות הברית בגובה של 21% ו- 4% נוספים ינוכו על ידי רשות המסים בישראל וכך גובה המס יושלם ל 25%.

גביית מס חברות לפי מדינות

48 מתוך 50 מדינות בארצות הברית מחייבות תשלום מס ודיווח מס מחברות עם פעילות עסקית בשטחי ארצות הברית כאשר לכל מדינה יש תנאים משלה לחבות המס. שתי המדינות שאינן מחייבות זאת הן דרום דקוטה וויומינג. ביתר המדינות, חברה בע"מ חייבת בתשלום מס ובדיווח הן ברמה הפדרלית והן ברמה המדינית. חבות המס חלה על חברות זרות הפועלות בארצות הברית ועל חברות מסוג Inc או LLC.

קשיים בהתרחבות לארה"ב

המצב הכלכלי והביטחוני בישראל מעודד חברות רבות לחדור לשווקים האמריקאיים המציעים קהל יעד רחב יותר, פוטנציאל גדול יותר לרווחיות החברה והטבות מס שעשויות להתלוות לפעילות העסקית באר"ב. אך כמו בכל דבר, לצד היתרונות הרבים להתרחבות חברת סטארט-אפ בארצות הברית, ישנם קשיים שעשויים להתלוות להחלטה אסטרטגית זו. 

ראשית כל, לפני הקמת חברת סטארט-אפ בארה"ב יש צורך בגיוס משאבים. החלטה אסטרטגית להקים חברת הזנק בגבולות ארה"ב לפעמים מצריכה מעבר (רילוקיישן) לארצות הברית. בנוסף יש ליתן את הדעת על נושא גיוס עובדים. האם לגייס עובדים ישראלים או מקומיים? חשוב לתכנן נכון מס חברות, להקים תשתית שיווק ומכירות ועוד. 

צוות חברת ERB מתמחה בליווי חברות סטארט-אפ ישראליות המעוניינות להתרחב לארצות הברית ומספק שירותים פיננסים מקצועיים ותמיכה בתהליכים שונים הכרוכים בהקמת החברה בארה"ב.

לסיכום, חברות ישראליות רבות מתרחבות לארה"ב וכשזה קורה יש ליתן את הדעת על נושא מס חברות. תכנון מס חברות קפדני יצמצם את החשיפה לחבות המס ויגדיל את רווחי החברה. צוות חברת ERB מונה רואי חשבון אמריקאיים מוסמכים בהיבטי המס השונים, לרבות מיסוי אמריקאי, ומעניקים שירותי תכנון וייעוץ מס לחברות סטארט-אפ המעוניינות להתרחב לארצות הברית. נשמח לסייע לכם בתכנון מס בצורה מיטבית בהתאם לפעילות החברה שלכם.