ניהול כספים Outsourcing

ניהול כספים במיקור חוץ (Outsourcing), הוא שירות המאפשר לעסקים לבצע התנהלות כלכלית תקינה מבלי הצורך בבזבוז כסף מיותר. בעסקים קטנים ובינוניים, תפקיד מנהל כספים לרוב אינו קיים. במקום תפקיד זה, ישנה פונקציה מסוימת של הנהלת חשבונות שאחראית לרשימת הפעולות הכספיות של העסק. שירות זה אמנם הכרחי לצרכי דיווח שוטף לרשויות כפי שנדרש ע"פ חוק, אך הוא איננו מאפשר לעסק לנהל את כספו ולתכנן את עתידו הכספי בצורה המיטבית.

הסיבות לניהול כספים Outsourcing

עסקים רבים אינם יכולים להרשות לעצמם ליצור בחברתם תפקיד של מנהל כספים במשרה מלאה. יצירת תפקיד זה עלולה לגרור הוצאות גדולות ומשמעותיות שאינן תואמות את היקף הפעילות של עסק. מצד אחד, מנהל פיננסי וותיק, אשר עושה עבודה מעמיקה ויסודית, הוא הוצאה שעלולה להיות יקרה מאוד עבור עסק קטן או בינוני. מצד שני, העסקה של מנהל פיננסי זוטר ולא מקצועי, או העברת הטיפול הפיננסי לידי הנהלת החשבונות – עשויה להיות יקרה הרבה יותר, מכיוון שהנזקים שעובדים אלו עלולים ליצור, יכולים להוביל לשקיעת העסק ולקריסתו.

שירות ניהול כספים Outsourcing מאפשר לבעלי העסק לרכוש את שירותיו של מנהל פיננסי מיומן ומקצועי, מבלי הצורך להעניק לו משרה מלאה כחלק מהעסק. העסקים הקטנים והבינוניים יכולים ליהנות מהשירותים של מנהל הכספים, אשר מגיע עם עבר עשיר וניסיון רב בליווי עסקים, ובכך לספק מענה אמין ומקצועי לתהליכים הכלכליים של העסק.
ניהול כספים במיקור חוץ (Outsourcing) יכול להיות מותאם לצרכי העסק המשתנים מבחינת היקף התקשורת עם מנהל הכספים. כך, בעלי העסקים יכולים להיות בטוחים שהם מקבלים תמורה הולמת לכסף שהם השקיעו, ושהם לא משלמים למנהל הכספים עבור זמן בו הוא לא מתרכז בעסק שלהם.

אילו שירותים נכללים בניהול כספים במיקור חוץ?

  • ניהול מקצועי ופיקוח על מחלקת הנהלת החשבונות.
  • הכנת דו"חות כספיים, דו"חות ניהוליים פנימיים ודו"חות מאוחדים.
  • ניהול של תקציב החברה ובנייתו מחדש במידת הצורך.
  • ניתוח רווחיות ותמחיר מוצרים.
  • עבודה מול רשויות המס.
  • ייעוץ מול המערכת הבנקאית.
  • ניהול תזרים מזומנים עדכני.
  • פיקוח על כל התהליכים הפיננסים של העסק.
  • בניית מטרות ויעדים לעתיד.

מהם היתרונות של ניהול כפסים במיקור חוץ?

  • הורדת עומס מהמנכ"ל – מנכ"ל חברה חובש הרבה כובעים במסגרת תפקידו, והאחריות שמונחת על כתפיו אינה מוטלת בספק. כשחברה משתמשת בשירותיו של מנהל כספים במיקור חוץ, היא מרוויחה ראש שקט בכל הנוגע לפעילות הפיננסית של העסק, ויכולה להפנות את המנכ"ל להתעסקות בנושאים חשובים יותר, ולתרום להתפתחותו של העסק ולהגדלת הרווחיות שלו.
  • חסכון בעלויות – כשחברה משתמשת במנהל כספים במיקור חוץ, היא חוסכת כסף רב על העסקת מנהל כספים במשרה מלאה. העלויות של ניהול כספים במיקור חוץ נמוכות יותר מהעלויות של החזקת עובד במשרה מלאה.
  • ידע וניסיון – כשחברה מעבירה את האחריות בנושאי הכספים שלה לאדם חיצוני, היא נהנית מהידע וניסיון אותו הוא צבר במהלך השנים כשליווה חברות שונות בתהליכים פיננסים דומים. אדם שעוסק בניהול כספים במיקור חוץ, מגיע עם ניסיון עשיר ועם כלים מתאמים לביצוע המשימה הפיננסית של העסק.

מימוש הפוטנציאל העסקי

בעזרת שירות ניהול הכספים במיקור חוץ, כל עסק יכול להגדיל באופן משמעותי את הרווחיות שלו ולממש את הפוטנציאל העסקי שלו. ליווי העסקים מעניק שליטה על מערך הכספים של החברה ומספק תובנות חשובות לגבי שלל כיווני ההתפתחות שלה. שירות זה מותאם לכל לקוח ע"פ הצרכים שלו, ומאפשר לבעל העסק להתמקד בנושאים חשובים אחרים, ולתרום לגדילתו וצמיחתו של העסק.