סנכ"ל כספים חיצוני לסטארטאפ

אומת הסטארטאפ הישראלית ידועה אמנם בחברות הרבות והמצליחות שהקימה, אך לא הרבה ידוע על אחוזי הכישלון של חברות כאלו. שיעור ההצלחה של חברות סטראטאפ שמצליחות להגיע לשלב המכירות ולשלב האקזיט עומד על כ-15 אחוזים. כלומר, 85 אחוזים מחברות הסטארטאפ לא שורדות לאורך זמן, ופשוט נסגרות.

אחת מהסיבות היותר משמעותיות לכישלון של חברות סטארטאפ נובע מניהול פיננסי שגוי וכושל. בניהול נכון, המבוסס על ידע וניסיון, ניתן להגיע לתוצאות טובות, ולחזות מראש כישלונות עתידיים שעלולים להמיט אסון על הסטארטאפ. את המשבצת הזו בדרך כלל תופס סמנכ"ל כספים, שאחראי על כל הניהול הפיננסי של חברת סטארטאפ ויכול להוביל את החברה להצלחה.

סמנכ"ל כספים לסטארטאפ – למה זה חשוב בכלל?

סמנכ"ל כספים מקצועי מסייע לסטארטאפ בניהול הכספים, ביצירת תוכנית עסקית ובגיבוש התוכניות העתידיות של החברה. מלבד זאת, יהיה אחראי סמנכ"ל הכספים על הפעולות שלהלן:

  • טיפול בספקים: סמנכ"ל הכספים יהיה אחראי על ניהול הספקים, על התשלומים עבורם, ויצירת נהלי בקרה שיסייעו לניהול תקין של התשלומים.
  • יצירת דו"חות: יצירת חבילת דיווח למשקיעים, דו"ח תזרים מזומנים, קצב שריפת מזומנים, דו"חות מנהליים, דיווחים לרשויות ועוד.
  • תקציב: הכנת תקציב לחברה, כולל דיווח על ניצול התקציב ועוד.
  • חסכון במשאבים: סיוע למנכ"ל בהפחתת המטלות, ולקיחת אחריות על הכנת תוכנית עסקית, יצירת מצגת, פגישות עבודה, וליווי לאורך כל תהליך הגיוס.

העלויות של סמנכ"ל כספים

לכל דבר בעל יתרונות, יש גם חסרונות. או יותר נכון – על התענוג הזה משלמים. העלויות של העסקת סמנכ"ל כספים כיום הן די גבוהות. בפועל מדובר במשרה לכל דבר, שבה מועסק סמנכ"ל הכספים בחברה. ישנן חברות שהעסקה כזו מצדיקה את המחיר, בשל הצורך בסמנכ"ל כספים צמוד בכל רגע נתון, אך יש חברות רבות שלא יכולות להרשות לעצמן את התענוג הקריטי הזה.

עבור אותן חברות שהתקציב לא מאפשר להן להעסיק סמנכ"ל כספים בפועל, נוצר הפתרון של שירותי סמנכ"ל כספים חיצוני. בפתרון זה, החברה לא מעסיקה עובד כזה בפועל, אלא מקבלת שירות זהה לגמרי מחברה חיצונית המתמחה בתחום.

היתרון של סמנכ"ל כספים חיצוני

מעבר לחסכון הרב במשאבים כספיים, סמנכ"ל כספים צריך להכיר מקרוב את עולמות התוכן שבהם עוסק הסטארטאפ. כך, הוא יוכל להבין היטב את הקשרים התפעוליים, ולקבל החלטות כחלק מצוות ההנהלה.

שירותי סמנכ"ל כספים חיצוני לחברות סטראטאפ מתמחים בדיוק בתחום הזה, ובעיקר בהבנת עולמות התוכן הקשורים לטכנולוגיה ולחדשנות.