פתיחת חברה בארצות הברית

ארצות הברית (United States of America או בראשי תיבות: USA) היא פדרציה ורפובליקה-חוקתית המורכבת מ-50 מדינות, ממחוז פדרלי אחד ו-5 טריטוריות. ארה"ב נחשבת מבין המעצמות הגדולות בעולם. נכון ל- 2019 אוכלוסיית ארצות הברית נאמדת ב-328 מיליון תושבים. כלכלת ארצות הברית מבין הכלכלות העצמתיות בעולם. הרפובליקה האמריקאית מאפשרת לבעלי העסקים לנהל באופן חופשי את כלכלתן ולהשתלב בתעשייה למתן שירותים לתושבים. בארצות הברית יש 50 מדינות ובכל מדינה חוקי מיסוי שונים ותקנות שונות.

חברת ERB המתמחה במתן שירותים פיננסיים לחברות ישראליות ולחברות סטארט אפ המתרחבות לשוק האמריקאי בעלת משרדים בניו יורק ובקליפורניה, ובראשם עומדים צוותי רואי חשבון אמריקאים מוסמכים אשר עובדים מול רשויות המס האמריקאיות מזה שנים רבות.

לפרטים צרו קשר, נשמח לעמוד לשירותכם:

 

רפורמת המס של נשיא טראמפ

בעקבות רפורמת המס של הנשיא דונלד טראמפ, החל משנת המס 2017 חברות C-Corporation בארצות הברית ישלמו מס אחיד בשיעור של 21%. הורדת שיעור מס החברות בחוק מ 35% ל 21% מוחקת את הפער שנוצר בין ארה"ב לשאר המדינות המפותחות והופכת את ארצות הברית ליעד אטרקטיבי להשקעה.

הקמת חברה בארצות הברית

ארצות הברית נחשבת לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ולא בכדי. מעל 300 מיליון לקוחות פוטנציאלים, תוצר מקומי גולמי מהגבוהים בעולם וחסמים בירוקרטיים יחסית נמוכים, הופכים את ארצות הברית ליעד אטרקטיבי עבור פעילות מסחרית ועסקית בינלאומית.

לפתיחת חברה בארצות הברית שלושה יתרונות מרכזיים:

  1. קהל יעד גדול- ארצות הברית מונה מעל 300 מיליון תושבים שהינם לקוחות פוטנציאליים וצרכני שירותים רבים.
  2. עלויות נמוכות להקמת חברה- במדינות מסוימות בארצות הברית עלויות הקמת חברה ותשלום האגרות לרשויות בארה"ב זולות באופן משמעותי מהעלות בארץ, מה שהופך את ארצות הברית ליעד אטרקטיבי עבור משקיעים רבים.
  3. מיסוי- חוקי המיסוי וגובה המיסוי מטיבים עם המשקיעים.

תהליך פתיחת חברה בארצות הברית:

חברות ישראליות רבות, ביניהן חברות סטארטאפ ישראליות מבקשות לפתוח חברה בארצות הברית על מנת להרחיב את פעילותן לשווקים האמריקאים. על פי רוב, חברות ישראליות מעדיפות לפתוח חברה אמריקאית ולפעולה דרכה מסיבות מגוונות ביניהן ההקלות הבירוקרטיות שהן מקבלות בפעולה דרך חברה מקומית. תהליך פתיחת חברה בארצות הברית תלוי בסוג החברה:

C-CORPORATION: ישנם סוגי התאגדויות שונות והנפוצה שביניהן היא C-Corporation. חברה מסוג C-CORP היא בעלת אישיות משפטית נפרדת מבעלי המניות שלה, וכן בעלת אישיות נפרדת לעניין המיסים. האישיות המשפטית הנפרדת של החברה מהווה יתרון גדול עבור בעלי המניות משום שאחריותם של בעלי המניות מוגבלת רק לסכום השקעתם ואין שום קשר לנכסיהם האחרים במידה והחברה תמצא חייבת. הליך הקמת חברה מסוג C-CORP משתנה ממדינה למדינה וכל מדינה קובעת כללים שונים לפתיחת החברה, עלויות שונות המשפיעות על כדאיות הפעולה, ולכן מומלץ לפנות למשרד רואי חשבון שמתמחה בהקמת חברות בארצות הברית ולקבל ייעוץ מקצועי להליך פתיחת החברה. 

LLC: ישראלים רבים מבקשים לעשות השקעת נדל"ן בארצות הברית על ידי התאגדות מסוג LLC (ראשי תיבות של: Limited Liability Company), התאגדות מסחרית לשם השאת רווח. התאגדות מסוג LLC מציעה שני יתרונות מרכזיים:

  1. פשטות ברמת המיסויים
  2. הגנה משפטית נרחבת לבעלי החברה

בעלי חברת L.L.C אינם מכונים בעלי מניות אלא שותפים, כך שבמקרה של תביעה או חובות מסוג אחר, בעלי החברה ונכסיהם בעלי אישיות משפטית נפרדת. נפרדות זו אינה קיימת בתחום המיסוי בחברת LLC וחבות המס חלה על שותפי החברה. פתיחת חברת מסוג LLC טומנת בחובה יתרונות רבים ואתגרים לא מעטים, לכן מומלץ להיוועץ במשרד רואי חשבון מקצועי שמתמחה בפתיחת חברות בארצות הברית טרם קבלת החלטה. בכל מדינה קיימים חוקי מיסוי שונים ורגולציה שונה לעניין הקמת חברה LLC הבאים לידי ביטוי בגובה האגרה, דרישות חוק והיטלים מדינתיים שונים. בחירה במיקום הנכון לפתיחת חברה תבטיח הקלה במיסוי ובבירוקרטיה.

כמה עולה לפתוח חברה בארה"ב?

עלות הקמת חברה בארצות הברית כרוכה בתשלומי מיסים ומשתנה ממדינה למדינה. חוקי המיסוי והזכויות להן זכאי בעל החברה משתנות גם הן. חברות אינן אמריקאיות מחוייבות בתשלום מס נוסף שנקרא "מס סניף פדרלי". המס המוטל על החברה משתנה לפי מדינה.

חברות סטארט אפ המעוניינות לפרוס לשוק האמריקאי נתקלות פעמים רבות בקשיים בירוקרטיים, בחוסר ידע ובחוסר שקיפות לגבי הליך הקמת החברה ומחיריו. חברת ERB עומדת לרשותכם על מנת לסייע לכם בפתיחת חברה בארצות הברית בדרך הנוחה והקלה, תוך שקיפות ומקצועיות.

רישום חברה בארצות הברית

הליך הקמת חברה בארצות הברית כרוך בהיכרות עם התחום והתמודדות עם לא מעט בירוקרטיה. מומלץ לפנות לגורם מקצועי על מנת לקבל שירות יעיל ומותאם לצרכי העסק והפעילות העסקית. 

להלן מספר דברים שכדאי לדעת לפני שמחליטים לרשום עסק בארה"ב:

1.רישום חברה בארצות הברית כרוכה בתשלום אגרת רישום ממשלתית ובהכנת מסמכים המציגים את פרטי החברה ואת פרטי בעלי החברה, תיאור עיסוק החברה, פרטי התקשרות עם בעלי החברה, וכן הכנת מסמכי התאגדות כגון תקנון עזר החלטות דירקטוריון. 

2.במידה ואינכם מחזיקים באזרחות אמריקאית, כדאי לרשום את החברה כ- LLC, כך תוכלו ליהנות ממגוון רחב של הטבות מיסוי והגנה משפטית המתקיימת בשותפות העסק.

3.כדאי לבדוק את חוקי המיסוי במדינות שונות ולהקים חברה במדינה שתספק לכם את התנאים הנוחים ותציע תשלומי מיסים נמוכים.

4.חברה אינה אמריקאית מחוייבת בתשלום מס נוסף מלבד לתשלומי המיסים הרגילים.

חובת הגשת דוחות מס ל- IRS

כל מי שמקיים פעילות עסקית בארצות הברית, אפילו שאינו מחזיק באזרחות אמריקאית, מחוייב בהגשת דוחות לרשות גביית המיסים של הממשל הפדרלי של ארצות הברית (IRS). אי עמידה בדרישה זו או עיכוב הגשת הדיווח מהווה עבירה על החוק.

מתי מגישים דוח מס חברות בארצות הברית?

על החברה להגיש דוח מס חברות בארצות הברית לא יאוחר מ 15.4 של השנה העוקבת. במידה ומסיבה כלשהי חלים עיכובים בהגשת הדוח, ניתן לבקש אורכה אוטומטית של שישה חודשים להגשת דוח המס.

הקמת חברה בקליפורניה

פתיחת חברה בקליפורניה זאת הזדמנות כלכלית ועסקית מצוינת עבור יזמים רבים. קליפורניה זאת המדינה השלישית בגודלה והמאוכלסת ביותר בארצות הברית. קליפורניה נחשבת למקום לידת תעשיית הקולנוע והתרבות. לו הייתה מדינה עצמאית, הייתה קליפורניה הכלכלה השישית בגודלה בעולם. תעשיות מגוונות מעשירות את כלכלת קליפורניה ביניהן תעשייה אווירית ותעשיית חלל, תעשיית הסרטים, חקלאות, נדל"ן ועוד. 

הקמת חברה בקליפורניה

על מנת להקים חברה בקליפורניה כדאי להכיר את חוקי המדינה ואת הפעילות הרגולטורית שלה. קליפורניה הינה מדינה עם חוקים רגולטוריים נוקשים. כך למשל, חוק הגנת פרטיות הצרכן בקליפורניה (California Consumer Privacy Act) שנחקק בשנת 2018, מחמיר את הכללים הקשורים באיסוף וניהול מידע אישי של צרכנים ונועד להגן על פרטיות הצרכנים ועל המידע עליהם. חברה המעוניינת לפעול בקליפורניה מחוייבת לעמוד בדרישות החוק החדש. 

על איזה חברות חל חוק CCPA?

  • חברות עם מחזור מכירות מעל 25 מיליון דולר ויותר
  • חברות האוספות או מוכרות מידע של למעלה מ- 50 אלף תושבים
  • חברות שמחצית מהכנסותיהן השנתיות ממקור מכירת המידע שנאסף

בנוסף, הקמת חברה בקליפורניה כרוכה בתשלומי מיסים גבוהים יותר, ולכן כדאי לפנות לקבלת ייעוץ ממשרד רואי חשבון המתמחה בפתיחת חברות בקליפורניה כדי להבין את השיקולים בפתיחת החברה ולתכנן את המס המיטבי וכן לקבל ליווי בתהליך פתיחת עסק בקליפורניה.

מה כולל השירות שלנו?

  • הקמת תאגיד מסוג C-Corp או חברה מסוג LLC. חברת ERB מייעצת ומסייעת בסוג פתיחת החברה המתאימה ביותר לפי אופי פעילות החברה ובהתאם לצרכי הלקוח.
  • סיוע בפתיחת תיק מס והתנהלות מול רשויות שונות בישראל ובחו"ל.
  • פתיחת חשבון בנק
  • תכנון מס
  • ועוד

הקמת חברה בניו יורק

ניו יורק היא העיר הצפופה והמאוכלסת ביותר בארצות הברית. ניו יורק מהווה מרכז מסחרי וכלכלי מהגדולים בעולם. הקמת חברה בארצות הברית מחייבת הוצאת מספר EIN אשר משמש לזיהוי גופים עסקיים אל מול רשויות המס בארה"ב. ללא מספר EIN, לא ניתן לפתוח חשבון בנק עסקי או להעסיק עובדים. כמו כן, עליך להכיר את חוקי המיסוי של ניו יורק החלים על החברה שלך ולציית לתקנות הפדרליות של ניו יורק.

פתיחת חברה בניו יורק סיטי

פתיחת חשבון בנק בארה"ב

חברה המעוניינת בפעילות בשוק האמריקאי צריכה חשבון בנק. ניתן לפתוח חשבון בנק במדינת יעד ללא הצורך בנסיעה פיזית לשם. על הלקוח להציג את המסמכים הנדרשים, למעט דרכון מאומת, וחברתנו תדאג לפתיחת חשבון בנק בבנק עם התנאים הטובים ביותר בתוך המדינה, ולניהול כל ההתקשרות מול הגופים הפיננסיים עד תהליך פתיחת החשבון. הליך פתיחת חשבון בנק משתנה בין מדינות שונות. 

להלן מספר דרישות עיקריות של בנקים בחו"ל:

  •  הבנק יבקש פרטים על המוטבים (או המוטב) וצילום דרכון מאומת. כמו כן, הבנק יכול לבקש המלצה או אפילו מספר המלצות מבנקים שונים על התנהלות החשבון.
  • הבנק יבקש תכנית עסקית מקיפה עם היקף פעילות של החברה, תיאור הפעילות, צפי הכנסות ועוד.
  • הבנק יבקש פירוט מקורות הכנסת הכסף ויבקש הסכמי התקשרות ומסמכים נוספים לצורך כך.

הליך פתיחת חשבון בנק בחו"ל עלול להתלוות בהליך בירוקרטי לא פשוט, וזאת על מנת למנוע העלמות מס והלבנת הון, ולכן מומלץ לפנות לחברה שמתמחה בשירותי פתיחת חשבונות בנק בחו"ל. חברת ERB הינה החברה המובילה לפתיחת חשבונות בנק בחו"ל לחברות סטארטאפ, עמותות, תאגידים ולקוחות פרטיים. משרדנו יחסוך לכם את הפניות, הגשת טפסים וזמן בפתיחת חשבון בנק.

חברת ERB פועלת בארצות הברית ונותנת שירותים פיננסיים מקצועיים, שוטפים ומהירים לחברות המתרחבות לשוק האמריקאי. צוותי ERB בניו יורק ובקליפורניה מעניקים שירות פיננסי מדויק, אמין ומקצועי בהתאם לדרישות הלקוח וצרכי העסק לרבות שירותי מיסוי ואדמיניסטרציה.