פתיחת חברה בלונדון

חברות סטארט-אפ שמעוניינות להתרחב לשווקים חדשים כמו אנגליה, עשויות להיתקל בלא מעט אתגרים וסיכונים, לצד יתרונות רבים הטמונים במהלך זה כגון מדיניות המיסוי שנחשבת נוחה ותחרותית ביחס למדינות אחרות באירופה.

מומלץ כבר בשלבים המוקדמים לפנות למומחים פיננסים אשר בקיאים במערכת המיסוי בין שתי המדינות ויכולים לתת התייחסות מקצועית לכל נגזרת המיסוי של הלקוח, לתכנן מס, למזער את נטל המס מהצד הישראלי והאנגלי ולבנות תשתית חשבונאית מקיפה לצמיחת הפעילות הפיננסית של הלקוח.

כלכלת אנגליה (England)

כלכלת אנגליה היא אחת הכלכלות הגדולות בעולם בדגש על כלכלה מגוונת מאוד והעיר לונדון הפכה לאחד המרכזים הפיננסיים הגדולים בעולם, יחד עם טוקיו וניו יורק. תעשיות כבדות כגון כריית פחם או פלדה הוחלפו בתעשיות ההייטק ולחברות עם אוריינטציה טכנולוגית. כיום אנגליה היא אחת המדינות המתועשות ביותר בעולם ומובילה בייצור ספינות, טקסטיל, מוצרים כימיים, וכן יצרנית חשובה של מכוניות, רכבות ומטוסים.

מהי חברה תושבת אנגליה

חברה שנחשבת לתושבת אנגליה חייבת בתשלומי מס מרווחיה באנגליה ומחוץ לאנגליה. חברה זרה חייבת במס רק על רווחים שמקורם באנגליה.

איך קובעים תושבות של חברה?

  • כאשר החברה התאגדה באנגליה או ניהול ושליטה על עסקיה מתבצעים באנגליה, היא נחשבת תושבת אנגליה לצרכי מס.
  • כאשר בעל החברה הינו תושב שתי המדינות (ישראל ואנגליה) ובעל שליטה וניהול של החברה באנגליה, החברה תקבע כתושבת אנגליה לצרכי מס.

ישראלי שעובר לאנגליה לצורך פעילות עסקית, צריך לקחת בחשבון כי המעבר עשוי להעתיק את התושבות לאנגליה וכן להחיל את אמנת המס בין ישראל לאנגליה. יש להתייחס להשלכות בגין העתקת תושבות:

  1. העברת מקום תושבות של החברה מישראל לאנגליה עשויה לגרום לתחולת מס יציאה exit tax על החברה בישראל בהתאם לדין הישראלי.
  2. לעיתים העברת מקום תושבות עשוי להטיב במיסוי משום שמס חברות אנגלי נמוך ממס חברות ישראלי ולא חל מס על חלוקת דיבידנד מהחברה. כמו כן חברה תושבת אנגליה רשאית לא לשלם מס על סניפים מחוץ לגבולות אנגליה.
  3. שינוי סיווג החברה כחברת תושבת אנגליה עלול לגרום להעלאת המס בהתאם לחוקי המדינה.
  4. העתקת תושבות החברה יכולה לגרום לכל מדינה לדרוש לזכות לה את תשלומי המס, מה שעלול לגרום לכפל מס.

המיסוי באנגליה

מס חברות אנגלי עומד על 21%-28% והוא תלוי בהכנסות וברווחי החברה. מיסים מקסימליים חלים על רווחים כגון מכירת דירות מגורים או על רווח מעל 1,500,000 GBP, אז עומד המס על 28%. כמו כן, חברה רשאית לבקש שלא לשלם מס על רווחי מוסד קבע וסניף שהיא מחזיקה מחוץ לגבולות אנגליה. באנגליה חברות טכנולוגיה וחברות שמחזיקות בפטנטים משלמות מס מופחת, כחלק ממנגנון מס מטיב שנקבע בחוק.

חברה אנגלית שהינה תושבת אנגליה מחוייבת בתשלומי מס חברות רגיל על רווחי ההון שלה באנגליה ובעולם. ישנם מצבים בהם מקורות רווחי החברה ממכירת מניות בחברות מקומיות וזרות, או ממכירת נכסים ששימשו למוסד קבע או סניף עבור החברה בחו"ל, עשויים להיות פטורים ממס בתנאים שנקבעו בחוק.

אמנת מס למניעת כפל מס

אנגליה חתומה על אמנות מס עם מדינות רבות בעולם. אמנת מס הוא הסכם בילטרלי בין שתי מדינות במסגרתו קובעות המדינות את כללי המיסוי שיחולו על הכנסות ועל נכסים שיש להם זיקה לשתי המדינות. אמנת מס נועדה למנוע מצב של כפל מס וחילופי מידע בנושאי מס בין המדינות .

מאפייני חברה זרה באנגליה

ניתן לנצל את היבטי המס ותכנון המס בעת הקמת חברה באנגליה. שיעורי מס באנגליה נמוכים יותר מאשר בישראל וישנם מצבים בהם לא נגבה המס על הרווחים, כגון חלוקת דיבידנדים. התרחבות לשוק האנגלי עשויה להטיב במיסוי, מה שיכול להוות יתרון משמעותי לחברה בינלאומית:

שיעורי מס- חברה שנחשבת בהגדרותיה תושבת אנגליה עם שליטה וניהול באנגליה, חייבת במס חברות על כל הכנסותיה בכל מקום בעולם, כולל באנגליה. חברה שאינה תושבת אנגליה חייבת בתשלומי המס על רווחים שהונפקו באנגליה. מס חברות הינו פרוגרסיבי ונע בין 21%-28% על הכנסות החברה.

מינוי דירקטורים– הקמת חברה אנגלית מחייבת מינוי של דירקטור אחד לפחות אשר לא חייב להיות דירקטור אנגלי.

שם חברה- דורש אישור מיוחד של הוועדה אשר בודקת לעומק את הבקשה לשם החברה.

פתיחת חברת בת באנגליה

פתיחת חברה ב UK בריטניה מצריכה התייחסות לנושאים כגון כוח אדם, היכרות עולם המיסוי באנגליה, שכירת שירותים פיננסיים מקצועיים, הגשת דו"חות שנתיים, היכרות והתאמה לחוקים ולתקנות השוק הבריטי ועוד. על מנת לקיים פעילות עסקית תקינה ויעילה בשוק האנגלי, כדאי לפנות לשירותי רואי חשבון שמתמחים בהתנהלות פיננסית באנגליה לרבות נושאי המיסוי בין שתי המדינות. לחברת ERB משרד בלונדון המספק שירותים פיננסיים עבור חברות ישראליות ואמריקאיות להן פעילות או חברה קשורה באנגליה, אשר תלווה אתכם ותעמוד לשירותכם בכל שאלה פיננסית.

רישום חברה אנגלית

רישום החברה בלונדון מתבסס על חוק החברות האנגלי והוא פשוט ומהיר. יש לבחור שם לחברה שהמילה האחרונה היא limited, למנות דירקטור אחד ולהגיש את הבקשה. מידע על בעלי המניות והדירקטורים נגיש לציבור הרחב, לכן אם נדרשת שמירה על חסיון, יבוצע הליך מיוחד של יצירת שרותי נאמנות או רישום חברת אופשור. כדי שהליך רישום החברה באנגליה יהיה נכון ותקין, כדאי לפנות לגורם מקצועי אשר יוכל לסייע בשירותי רישום החברה באנגליה.

מה חשוב לדעת לפני הקמת חברה באנגליה

כאשר מחליטים להתרחב לשוק האנגלי או להקים חברה בבריטניה/אנגליה, כדאי לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  • שם חברה- בעת פתיחת חברה באנגליה נדרש לבחור שם לחברה שבסופו תופיע המילה limited.
  • מינוי דירקטור – לצורך פתיחת חברה באנגליה נדרש למנות דירקטור אחד לפחות.
  • בעל מניות- יכול להיות אדם פרטי או חברה אחרת.
  • חסיון- מידע אודות בעלי המניות נגיש לציבור. ניתן לקבל מידע במרשמי רשם החברות.

יתרונות הקמת חברה באנגליה:

אנגליה מצויה ביבשת אירופה, והיא כיום המרכיב הגדול ביותר מבין החלקים של הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד. היא נחשבת למרכז עולמי כלכלי גדול במשך שנים רבים. הכלכלה הבריטית יציבה מאוד ומטבע הפאונד חזק במשך שנים רבות. חברות רבות הפועלות באנגליה ממוקמות בעיר הבירה לונדון. לא מעט חברות סטארט-אפ הישראליות ממוקמות באנגליה. אחת הסיבות לכך שחוק החברות האנגלי דומה לחוק החברות הישראלי. כמו כן, חוקי החברות במדינות offshore רבות נבנו על בסיס חוק החברות הבריטי. להלן יתרונות מרכזיים בפתיחת חברת סטארט-אפ באנגליה:

  • שוק אנגלי מפותח מאוד, מגוון ומתוחכם
  • שיעור מס החברות מהנמוכים באיחוד האירופי
  • פטור מתשלומי המס בעת חלוקת דיבידנדים
  • פטור ממס חברות בגין הרווחים ממכירת מניות בחברות בחברות מקומיות וזרות
  • אחת הרשתות הגדולות ביותר של אמנות מיסים בעולם
  • מערכת שקופה, פתוחה וידידותית לעסקים
  • אנגליה נחשבת ליעד אידיאלי לרישום חברות העוסקות בשירותי תוכנה ו- IT

אילו שירותים פיננסיים מציעה ERB לחברות הפועלות באנגליה?

חברת ERB מובילה לשירותים פיננסיים במיקור חוץ באנגליה ובעלת ניסיון רב בעבודה מול רשויות המס באנגליה. צוות ERB בעל ידע רב בניהול פיננסי גלובלי ובהתקשרות פיננסית של חברות אנגליות-ישראליות-אמריקאיות. חברת ERB מבטיחה להעניק שירותים פיננסיים מלאים לחברות אשר פועלות בזירה הבינלאומית, לרבות:

  • ניהול מיסי
  • הגשת דו"חות לרשויות הבריטיות
  • חשבות שכר
  • ליווי מלא בהקמת חברה באנגליה
  • פתיחת חשבון בנק באנגליה
  • רישום חברה באנגליה
  • גיוס כוח אדם HR
  • רילוקיישן

אנו מתחייבים לשירות מקצועי, מהיר ודיסקרטי.