פתיחת חברת סטארטאפ ורילוקיישן לניו-יורק

פתיחת חברה בארצות הברית הוא חלום של ישראלים רבים אשר מעוניינים לבצע השקעה מעבר לים, במדינת אמריקה, בניסיון להגשים את חלום ההצלחה האמריקני.

ארצות הברית נודעת כמעצמה גדולה בעולם החופשי וכ"ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות", ארץ שבה כל אדם יכול להגשים את החלום האמריקאי. כחלק מאלה שבוחרים להשקיע בארצות הברית, מקימים חברה או מתאגדים לשם תעסוקתם.

מדינת ניו-יורק

מדינת ניו-יורק ממוקמת בצפון מזרח ארצות הברית. בצפון גובלת ניו יורק באונטריו וקוויבק שבקנדה, בדרום-מערב בפנסילבניה, בדרום בניו ג'רזי והאוקיינוס האטלנטי ובמזרח במדינות קונטיקט, מסצ'וסטס וורמונט. כלכלת העיר משפיעה על כלכלת המדינה כולה ומהווה מרכז בנקאות, פיננסים ותקשורת עולמית בכלל, מרכז העסקים בארצות הברית בפרט. משום כך, ניו-יורק נחשב ליעד המבוקש והנפוץ ביותר בקרב יזמים המעוניינים להקים חברת סטארטאפ.

כלכלת ניו-יורק

ניו יורק מבין המדינות המשמעותיות בעלת השפעה על כלכלת ארצות הברית. היא מובילה בתחומים כגון בנקאות, פיננסיים, תקשורת עולמית וגם המוסד הפיננסי המרכזי הידוע בכינויו "וול סטריט" שוכן בלב רובע הפיננסי של ניו יורק.  עם גיוון באוכלוסיה וכלכלה צומחת ניו יורק נחשב לאחד היעדים האטרקטיביים עבור חברות סטארטאפ רבות. על פי המחקר שנערך על ידי הברית העסקית ניו יורק-ישראל (New York – Israel Business Alliance), כ-536 חברות ישראליות הקימו משרדים בניו יורק בין השנים 2009 – 2018, העסיקו בצורה ישירה כ-24,850 מתושבי ניו יורק, והעסיקו בעקיפין כ-27,502. ניו יורק נחשבת לחממה עבור חברות טכנולוגיות רבות.

יתרונות פתיחת חברת סטארטאפ בניו-יורק

מבין המדינות בארצות הברית, ניו-יורק המועדפת על בעלי חברות ומשקיעים, מקומיים וזרים גם יחד, וזאת ממספר סיבות:

  • קהל יעד גדול- עיר ניו-יורק היא העיר המאוכלסת והצפופה ביותר בארצות הברית ומונה מעל 8 מיליון תושבים. ניו-יורק כבר למעלה ממאה שנה מהווה מקום מרכז מסחרי וכלכלי מהגדולים בעולם.
  • מרכז כלכלי בינלאומי- יחד עם טוקיו ולונדון העיר ניו יורק מהווה מרכז כלכלי בינלאומי בתחומי הביטוח, פיננסים, תקשורת, נדל"ן. העיר ניו יורק מהווה את מרכז הכלכלי הגדול ביותר בארצות הברית.
  • חממת הייטק צומחת- ניו יורק מציעה מגוון ברעיונות מעולם הטכנולוגיה ובאנשים שמסוגלים לממש את הרעיונות למוצרים ושירותים טכנולוגיים.
  • שיעור מס חברות- כאשר מי שעומד בראש החברה אינו תושב ארה"ב ואינו מנהל עסקים בארה"ב ואין לו הכנסות שמקורן בארה"ב, שיעור מס חברות הוא 0%.

דברים שצריך לדעת לפני התרחבות חברת סטארט-אפ לניו-יורק

מינוי בעלי תפקידים בחברה

בעת פתיחת חברה בניו יורק חלה חובת מינוי דירקטור (מנהל החברה) שאינו חייב להיות תושב מקומי. כמו כן אין חובת מינוי מזכיר לחברה. בנוסף חלה חובת רישום בעל מניות (המונח המשפטי הוא "בעל יחידות").

חובת אסיפה שנתית והכנת דו"חות כספיים

האם קיימת חובה לכנס אסיפה שנתית?
חברה פרטית רשאית לקבוע בתקנונה הוראה הפוטרת אסיפה שנתית, אלא אם מצוין אחרת בתקנון. המטרה העיקרית לאסיפה שנתית היא לדון בדוחות הכספיים ובדו"ח דירקטוריון.

מי מופקד על כינוס האסיפה השנתית?
מי שמכנס בדרך כלל את האסיפה השנתית הוא הדירקטריון. אולם אם לא התקיימה האסיפה השנתית במועד הנדרש, רשאי בית המשפט לכנס את האסיפה.

איזה נושאים דנים באסיפה שנתית?
הנושא המרכזי שדן באסיפה השנתית הוא הדוחות הכספיים. לעיתים עולים נושאים נוספים באסיפה השנתית כגון מינוי רואה חשבון מבקר, מינוי דירקטורים, אישור דיבידנדים. במידה ומסיבה כלשהי לא מתקיימת האסיפה, על החברה לשלוח לבעלי המניות את הדוחות הכספיים לא יאוחר מהמועד האחרון בו הייתה צריכה להתקיים האסיפה.

מס החברות

מס החברות הוא תשלום אשר מוטל על ידי המדינה על רווחי החברה. שיעור התשלום משתנה ממדינה למדינה בהתאם להחלטות השלטון. ישנן מדינות בהן שיעור תשלומי המס נמוך מאוד עד שיעור אפסי. הקמת חברה או התרחבות למדינה המטילה שיעורי מיסים נמוכים מאוד יכול להיות חיסכון משמעותי עבור החברה. כדאי מאוד לקבל ליווי מקצועי מחברה שמתמחה בהקמת חברות סטארטאפ בארצות הברית עם סניף בניו-יורק, אשר תוכל למצות את זכויות החברה על הצד הטוב יותר.

גיוס משאבים

אחד השלבים המשמעותיים בהקמת חברת סטארטאפ הוא גיוס משאבים. כיום ניתן למצוא משקיעים רבים אשר מעוניינים להשקיע במיזמים בעלי ערך משמעותי. לצורך גיוס הון, נדרש להכין ולהגיש דוחות למשקיעים שיפרטו את מצבה הפיננסי של החברה ויאפשרו למשקיעים לקבל תמונה כללית על החברה. חברת ERB מציעה ליווי צמוד ושירות איכותי בכל ההיבטים הפיננסיים והעסקיים לחברתכם.

רילוקיישן לניו-יורק

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט יזמים שעושים רילוקיישן לניו-יורק במטרה להקים בה חברת סטארטאפ. בארצות הברית ניתן לראות מדינות שונות שקולטות יזמים צעירים, אך דווקא ניו-יורק נחשבת ליעד אטרקטיבי במיוחד עבור יזמים המעוניינים להקים חברות עם אוריינטציה טכנולוגית. .

כאשר מחליטים לעשות רילוקיישן, חשוב להבין שמדובר בהליך לא תמיד פשוט. העתקת מקום עבודה לארצות הברית פעמים רבות דורשת לבצע רילוקיישן למדינה הזרה, והעתקת כל תחומי החיים למדינה החדשה.

חברת ERB מציעה לא רק שירותים פיננסיים לחברות סטארטאפ, אנו נלווה אתכם בהליך הרילוקיישן ונדאג לכל מה שהחברה שלכם זקוקה לצורך התנהלות תקינה וחוקית (יעוץ מס, הכנת דוחות כספיים, יצוג מול הרשויות המקומיות, חשבות והנהלת חשבונות ועוד).