רואה חשבון לסטארט אפ

רואה חשבון לסטארט אפ נותן מענה להתנהלות פיננסית תקנית ונבונה בהווה ובונה תשתית מתאימה לצמיחה עתידית. כל חברת סטארטאפ צריכה מעטפת של שירותים פיננסיים שתאפשר להם להתפתח ולהתקדם במיזם.

לאורך השנים, בעקבות הגידול בחברות סטארט אפ ובחברות הייטק, משרדי רואי החשבון התאימו את עצמם לדרישות השוק, ובנוסף לשירותים הסטנדרטיים החלו להציע שירותים פיננסיים עם אוריינטציה ייחודית לעולם ההייטק הכוללים עמידה בתקנים בינלאומיים כגון US GAAP ו-IFRS, ניהול חשבונות רב מטבעי, שירותים בשפה האנגלית, חשבות וניהול כספים, חיבור למשקיעים, תוכניות תמריצים ותגמול עובדים ועוד.

הקמת סטארטאפ

הקמת חברת סטארטאפ הפך לחלומם של אנשים רבים. האפשרות לקבל הרבה מאוד כסף עבור פיתוח רעיון מוצלח, מפתה אנשים רבים להקים חברות סטארטאפ. כולנו מכירים חברות סטארטאפ מצליחות כגון וויז, ריסקיפייד או ריטליקס, וגם חברות בינלאומיות שהתחילו את המיזם מסטארטאפ כמו אפל או גוגל. אם זאת, חשוב לקחת בחשבון שמתוך חברות רבות שקמות, מעטות מצליחות לעשות אקזיט ולהתמסד.
חשוב לפעול באופן נכון כאשר להתנהלות הפיננסית יש חשיבות רבה. חשוב לבחור משרד רואי חשבון שמעניק שירותים מקצועיים לחברות הייטק ולחברות סטארטאפ שיעניק ליווי שוטף משלב הקמת החברה הכולל ליווי מול רשויות שונות בארץ ובחו"ל, הכרת חוקים, הכנת דוחות, יסייע בהכנת תכנית עסקית וכן בבניית תוכנית לגיוס ההון הראשוני. התנהלות כספית לא נבונה ולא נכונה יכולה להביא להתרסקות החברה.

הקמת סטארט-אפ: ממה מתחילים?

רעיון לחברת סטארטאפ
מציאת רעיון מוצלח לסטארטאפ אמורה לנבוע מתוך צורך לבעיה שקיימת בשוק ומציאת פתרון קל ונוח לבעיה זו.

פיתוח והשקעה ברעיון
גם אם הרעיון נראה מבריק, יש לבדוק את כדאיות ההשקעה בפיתוח, ייצור ושיווק הרעיון והאם זה יוביל לרווחים בסופו של דבר. לרוב המימון הראשוני מגיע מכיסם הפרטי של היזמים. כבר בשלב הזה כדאי להיות בקשר עם יועץ עסקי הבקיא בתחום.

בניית תכנית עסקית
בשלב זה חשוב להכין תכנית עסקית לשנים הקרובות. חשוב שתכנית עסקית תהיה מקצועית ומדוייקת, תתייחס למגמות, תכלול חלוקת תפקידים בחברה, תתייחס ללוחות זמנים, תחזית רווח- הפסד. את כל זה יהיה צורך להציג למשקיעים הפוטנציאליים, ולכן חשוב שכל זה יבוצע על ידי חברה שמתמחה בחברות סטארטאפ.

גיוס משקיעים
כל חברת סטארטאפ מגיעה לשלב בו היא צריכה לגייס הון ממשקיעים. כדאי למצוא רואה חשבון שמתמחה ביעוץ עסקי ומכיר היטב איך להתנהל מול המשקיעים. גם לאחר הצלחה של גיוס משקיעים, נדרשת עבודה מתמשכת מולם גם בעתיד. אם מדובר במשיקעים בחו"ל, כדאי לבחור שירותי הנהלת חשבונות באנגלית כדי להתנהל מול החברות הגלובליות. יהיה צורך בהכנת דוחות כספיים באנגלית.

חשוב לבחור רואה חשבון בעל מומחיות בעבודה מול חברות סטארטאפ, שיהיה בקיא בתקנות הבינלאומיות וישלוט בשפה האנגלית ויוכל לנהל את כל נושא הכספים וההתנהלות הכספית ביעילות, בזמן שאתם משקיעים בפיתוח המוצר.

ייעוץ וליווי לסטארטאפים

חברות סטארט אפ הפכו לחלק בלתי נפרד מהעולם העסקי. מדי שנה קמות הרבה מאוד חברות סטארטאפ שמתקשות להמשיך את הפעילות העסקית שלהן, בין היתר בשל חוסר קבלת ייעוץ וליווי מקצועי מגורמים מנוסים ומוסמכים. כאשר מחליטים למסד חברת הזנק חשוב לזכור כי ליווי מקצועי של רואה חשבון יכול לפתור הרבה בעיות וקשיים.
רואה חשבון לסטארטאפ מספק שירותי ליווי וייעוץ מקצועי לצד שירותים פיננסיים הכל כך חשובים להתנהלות כספית תקינה של החברה. כך החברה תוכל לפנות זמן למיזם עצמו לכן מומלץ כבר בשלבים הראשונים לפנות לרואה חשבון שמתמחה בתחום חברות הסטארטאפ על מנת למנוע בעיות עתידיות.

רואה חשבון לסטרט אפ

אילו שירותים נותן רואה חשבון לחברת סטארטאפ?

חברות סטארטאפ בעלות יתכנות גבוהה לאקזיט ולכן דורשות מעטפת שירותים "תפורה" בהתאם לצרכים של החברה. בשונה מחברות מסורתיות, רוב חברות סטארטאפ מכוונות לשוק הגלובלי, ולכן גם בפן החשבונאי-פיננסי נדרשים שירותים עם אוריינטציה ייחודית ולרוב בשפה האנגלית:

  • הנהלת חשבונות רב מטבעית ודו לשונית
  • עמידה בתקנים בינלאומיים כגון US GAAP ו-IFRS
  • פתיחת תיקים ברשויות המס
  • שירותי הנהלת חשבונות שוטפים
  • דיווחים שוטפים לרשויות
  • הגשת דוחות שנתיים למס הכנסה
  • הכנת תקציב שנתי והשוואת תקציב מול ביצוע
  • בניית תכניות עסקיות
  • הכנת דוחות למשקיעים לצורך גיוס הון
  • יעוץ ותכנון מס שוטף
  • חשבות שכר

בנוסף לשירותים הסטנדרטיים נדרשים שירותים משלימים כגון:

  • שירותי אדמיניסטרציה
  • שירותי גיוס והשמה
  • ניהול תזרים מזומנים
  • ניהול אופציות
  • שיתופי פעולה עם נותני שירותים במדינות זרות

מדוע כדאי לפנות לרואה חשבון שמתמחה בחברות סטארטאפ?

חברת סטארטאפ תעדיף לרוב להתעסק בעסקי הליבה שלה ולא בניהול הנהלת חשבונות. במקרה כזה כדי לנהל כהלכה עניינים כספיים ולעמוד בדרישות החוק, כדאי להיעזר ברואה חשבון חיצוני בעל ניסיון עבודה עם חברות הזנק וחברות הייטק.
כל רואה חשבון או משרד רואי חשבון שמתמחה במתן שירותים לחברות סטארטאפ מתאים מעטפת שירותים לצרכים הספציפיים של חברת סטארטאפ, לצרכיה ולגדלה של החברה. השירותים הפיננסיים מתוכננים ונתפרים במיוחד עבור יזמים וחברות סטארטאפ כדי לתת מענה מיטבי להתנהלות כספית נבונה.
רואה חשבון יטפל בכל העניינים החשבונאים השוטפים והיזם יוכל להקדיש את זמנו בעניינים מהותיים של פיתוח מוצר, בניית אב טיפוס, שיווק וכו. במקביל, רואי חשבון לסטארטאפ מבצעים עבודה חשובה כמו גיוס כספים ואיתור משקיעים, הכנת דוחות לבעלי עניין ושירותי אדמיניסטרציה. רואה חשבון מכין דוחות מסכמים לסיכומה של כל שנת מס. בזכות דוחות אלה ניתן לראות האם החברה מצליחה לעמוד בציפיות מבחינה עסקית ובהתאם לזה לבצע התאמות נדרשות.

כמה עולה שירותי רואה חשבון לסטארט אפ?

כמו בכל תחום גם בתחום הזה עלות הנהלת חשבונות לחברות סטארטאפ תלויה בהיקף פעילות החברה, מספר העובדים בחברה ובפרמטרים נוספים.

ERB- הנהלת חשבונות לסטארטאפ

חברת ERB מתמחה בהנהלת חשבונות, ניהול כספים ושירותי ייעוץ לחברות סטארטאפ וחחברות הייטק מזה 21 שנה. משרדינו נמצאים בניו יורק ובקליפורניה, ובראשם עומדים צוותי רואי חשבון אמריקאיים מוסמכים אשר עובדים מול רשויות המס האמריקאיות מזה שנים רבות. משרדנו ילווה אתכם כבר משלב הראשוני של ייעוץ, הכנת תכנית עסקית ובהמשך בהגדרת אבני דרך להשגת היעדים האסטרטגיים.