רואה חשבון לרילוקיישן בארה"ב

ישראלים רבים תופסים את האפשרות לגור ולעבוד בארצות הברית כהגשמת חלום או כחוויה חד פעמית במה שנקרא "החלום האמריקאי". יותר ויותר ישראלים בוחרים לעשות רילוקיישן לארצות הברית, ומגמה זו התחזקה עם השנים בעקבות צמיחת תחום ההיי-טק הבינלאומי. רילוקיישן הוא מהלך גדול ומורכב, ויש להתכונן אליו באופן יסודי. על מנת להתמודד עם אחת מהסוגיות החשובות ביותר הכלולות במעבר מסוג זה, יש צורך בעזרה של רואה חשבון לרילוקיישן בארה"ב.

מה אומר החוק?

לפי שיטת המיסוי בישראל, כל תושב ישראלי מחויב לדווח על כלל הכנסותיו לרשות המיסים בישראל, ולשלם עבורם את המס הנדרש, גם אם ההכנסה הופקה בישראל וגם אם היא הופקה מחוצה לה. מה שמשתמע משיטה זו, היא שתושב ישראל אשר ביצע רילוקיישן לארצות הברית, נחשב לתושב ישראל לצורכי מס. זאת כל עוד הוא לא ניתק את תושבותו וביסס את הטענות שלו לגבי עמדתו.

חוק הרילוקיישןעל פי מה נקבע סוג הדיווח לרשויות המס?

סוג הדיווח ותוכנו נקבעים על פי סוג הוויזה שנמצאת בידי העובד. בהתאם לסוגי הוויזות השונות, ישנם דיווחים שדורשים מהעובד דיווח על הכנסותיו המקומיות בלבד, או לחילופין על הכנסותיו הכלל עולמיות. ישנם מקרים בהם עובד יידרש לתת דיווחי מס ל-IRS (רשות המיסים של הממשל הפדרלי בארה"ב), ולכלול בתוכן פירוט של כל ההכנסות הבינלאומיות שלו. בין ההכנסות השונות, ישנן הכנסות כמו שכר דירה מישראל, פיצויים ממעסיקים קודמים, דיווידנדים, קרנות ועוד.

כדי להיות ערוכים למעבר כזה, ולתהליכי מס המערבים שתי מדינות בעלות חוקי מס שונים המתעדכנים מתקופה לתקופה, ההמלצה היא להיערך בעזרת ייעוץ אישי מרואה חשבון לרילוקיישן בארה"ב.

מהם השירותים של רואה חשבון לרילוקיישן בארה"ב?

  • בירור מטרות – בעת תחילת ההתקשרות עם רואה חשבון לרילוקיישן בארה"ב, תתבצע שיחת היכרות בה תציגו את המטרות שלכם ועל מטרת היציאה מישראל. שיחה זו תסייע בתכנון תהליך העבודה ובאופן הטיפול מול רשויות המס.
  • בניית תכנית עבודה – רואה החשבון יבנה תכנית עבודה אישית המותאמת לתהליך הרילוקיישן שלכם, תוך בחינת השלכות המיסוי השונות על תהליך זה.
  • שיחת ייעוץ – רואה החשבון יבצע שיחת ייעוץ לגבי היבטי המיסוי של תהליך הרילוקיישן ויספק לכם את כל המידע הרלוונטי לתהליך.
  • פעולות נדרשותרואה החשבון ינחה אתכם ויספק את כל המידע ההכרחי בנוגע לפעולות השונות שתידרשו לנקוט לפני תהליך המעבר, ובמהלך השהות בארצות הברית.
  • חישובי מס – רואה החשבון יערוך חישובי מס חודשיים ושנתיים לצורך הערכת מס הצפויה לכם.
  • קבלת כלים להתנהלות – בפגישתכם עם רואה החשבון, תקבלו כלים וידע להתנהלות מושכלת ונכונה מול רשויות המס בארצות הברית.
  • ייעוץ לכלל תהליך הרילוקיישן – רואה החשבון יספק עבורכם ייעוץ לכל שלב בתהליך המעבר שלכם: משלב ההכנה, דרך שלב השהייה ועד שלב חזרתכם לארץ.

חשיבות הייעוץ עם רואה חשבון

ה-IRS הוא מוסד אמריקאי קפדן, שההתנהלות מולו מוכרחה להיות מדויקת. עיכובים בדיווחים או דיווחים שגויים, עלולים לגרור ענישה וקנסות גבוהים במיוחד. שיטת המיסוי נקבעת לפי סוג הוויזה שתקבלו, ומועדי הדיווח והטפסים הנדרשים למילוי חייבים להיות מדויקים ביותר. לכן, ההמלצה היא להשתמש בשירותיו של רואה חשבון. רק בעזרתו של רואה חשבון מקצועי הבקיא בתחום זה, תוכלו להיות בטוחים שתהליך הרילוקיישן שלכם מתבצע בצורה הטובה ביותר. 

על ידי פגישת ייעוץ עם רואה חשבון לרילוקיישן בארה"ב, אתם מבטיחים כיסוי מלא לכלל הבעיות שעלולות להיות כרוכות בתהליך זה. רואה חשבון יוכל לשלוח אתכם לדרך עם ראש שקט, ולתת לכם להתעסק בשאר הדברים החשובים שכלולים בנסיעתכם.