שירותי חשבות במיקור חוץ

שירותי חשבות במיקור חוץ (Outsourcing) הוא מרכיב חשוב בניהול ותפעול העסק. משרדנו מספק שירותי חשבות מקיפים ויעילים הכוללים בתוכם את סל השירותים ההכרחי לכל עסק. השירותים ניתנים על ידי רואי חשבון מנוסים ברמה מקצועית גבוהה, המספקים פתרונות יעילים בהתאם לצרכי החברה.

תפקידו של החשב בחברה

חשב החברה אחראי על תחום החשבונאות בחברה ועל הנהלת חשבונות שוטפת בחברה. מבין השירותים המסופקים: רישום וסיווג ההוצאות וההכנסות של החברה, רישומי פקודות יומן של הפרשות חשבונאיות, בדיקת רישומים בהתאם לחוקי מס הכנסה ומע"מ, הכנת תקציבי החברה יחד עם מקבלי ההחלטות, הכנת דוחות כספיים של החברה ודוחות פנימיים להנהלה, ניהול תזרים מזומנים של החברה, תכנון לוח הזמנים של התשלומים לגורמים השונים ועוד.

תפקידים נוספים של חשב החברה כוללים פיקוח על הכנת משכורות תוך עמידה בדיני העבודה, ניהול ופיקוח על הגביה, יצירת נהלי בקרה פנימית ופיקוח עליהם, הגשת דוחות לשלטונות המס, עבודה מול הבנק ומשרדי הממשלה השונים, הכנת דוחות פנימיים להנהלה, בעלי עניין ומשקיעים ובקרות על תהליכים פיננסיים, התזרים והתקציב.

בחברת ERB שירותי חשבות במיקור חוץ ניתנים על ידי רואי חשבון מנוסים המתמחים בסוגי דיווח שונים והוא משלב חשבות תפעולית עם דיווח כספי. דיווחים נעשים בעברית או באנגלית בהתאם לצרכי הלקוח ודרישותיו.

למי מיועדים שירותי החשבות?

חשבות היא צורך עסקי מהותי להפעלה, ניהול ופיקוח שוטפים על הנהלת החשבונות השוטפת של החברה.
שירותי חשבות במיקור חוץ ניתנים לחברות בכל הגדלים ובכל השלבים: לחברות פרטיות, חברות ציבוריות, סטארט-אפים ולחברות בורסאיות. בחברות בינוניות וגדולות החשב הוא חלק מהארגון במשרה מלאה. כאשר מדובר בחברה קטנה או חברת הזנק (סטארט אפ) עם היקף פעילות קטנה שלא מצדיקה העסקת החשב במשרה מלאה, או לחילופין אין אפשרות להעסיק חשב שינהל את הפעילות הפיננסית ברמה גבוהה, תחום החשבות בחברות אלה מנוהל במיקור חוץ.

מה כוללים שירותי חשבות?

שירותי חשבות כוללים ניהול שוטף של הפעילות הפיננסית של החברה בהתאם לאופי הפעילות שלה וכוללים:

  • מיפוי הצרכים של הארגון
  • פיקוח על עבודת הנהלת החשבונות
  • עריכת דוחות כספיים ודוחות ניהוליים (מאזן, תזרים מזומנים, רווח והפסד, השוואת תקציבים לביצוע) בהתאם לדרישות ההנהלה והמשקיעים
  • הכנת דוחות כספיים לפי תקני IFRS
  • תכנון וניהול הפעילות הפיננסית הגלובלית
  • עריכת תקציב ובקרה תקציבית
  • עבודה מול משרדי הממשלה – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מרכז השקעות, מדען ראשי
  • עבודה מול בנקים, במידת הצורך הגשת בקשות אשראי
  • ניתוח רווחיות וכדאיות כלכלית
  • תמחיר
  • בנייה, ניהול ופיקוח על תקציב החברה
  • עבודה שוטפת מול רואי החשבון המבקרים של החברה
  • ייעול וחיסכון בעלויות הארגון

מהם היתרונות של שירותי חשבות במיקור חוץ?

מומחיות- ישנם תחומים הדורשים מומחיות על מנת להתנהל בצורה תקינה וחוקית ואחד מהם הוא תחום חשבות השכר, העוסק בניהול השכר והצורך בניהול סיכונים המאפיין את עולם תפעול השכר. חישוב השכר אינה משימה פשוטה מכיוון שמערבת גורמים רבים כגון שכר, ניכויי מס, תמריצים והטבות. התנהלות לא תקינה של מעסיקים עלולה להוביל לקנסות ולעיצומים בסדרי גודל של עשרות, ואף מאות אלפי שקלים, לכן מומלץ לקבל שירותיו של חשב שכר מנוסה, בעל מומחיות בתחום אשר מכיר היטב את מדיניות המיסוי והחקיקה, אשר יעניק לכם שירות מקצועי ויהיה אחראי על כל ההתנהלות השוטפת מול הרשויות.

חסכון בעלויות – עלות העסקת חשב בארגון היא עלות קבועה ולעיתים חברות אינן יכולות להרשות לעצמן העסקת חשב במשרה מלאה. עבור חברות בעלות היקף פעילות נמוכה כדאי לנהל את תחום החשבות במיקור חוץ בעלות נמוכה מזו של העסקת חשב במשרה מלאה בהתאם לצורך שלהם והיקף פעילותם.

דיסקרטיות- חברות רבות פונות לקבלת שירותי חשבות במיקור חוץ על מנת לשמור על פרטיות ודיסקרטיות של הנתונים הפיננסיים והחשבונאיים של החברה, מתוך הבנה כי אין חשיפה של מידע פיננסי רגיש לגורמים שאינם רלוונטיים.

הפקת דוחות מדוייקים- שירותי חשבות אשר ניתנים במיקור חוץ אינם מושפעים מהנהלת החברה ועל כן נחשבים אובייקטיביים ומדוייקים יותר, מה שתורם להתייעלות תפעולית ופיננסית של העסק.

התמקדות בליבת העסק – הוצאת פעילות פיננסית מחוץ לארגון מאפשרת להתמקד בפעילות העסקית והתפעולית של הארגון, לנתב את הזמן בצד הניהולי והשיווקי השוטף של העסק במקום להתמקד בנושאים פיננסיים.

מי הם ספקי השירות לחשבות במיקור חוץ?

העסקת חשב חיצוני מתבצעת במודול של תשלום "קבלני" כאשר שירותי חשבות במיקור חוץ יכולים להינתן על ידי גורמים הבאים:

  • משרדי רואי חשבון- רואה החשבון הוא הסמכות החשבונאית העליונה המספק שירותי חשבות במיקור חוץ. השירותים המסופקים כוללים הפקת דוחות מורכבים והתנהלות פיננסית מול רשויות המס. ככל שמדובר בחברה גדולה יותר, בעלת מחזור כספי גבוה יותר ומורכבת יותר מבחינה עסקית, פיננסית וחשבונאית, כך יהיה צורך בשירותי הנהלת חשבונות מקיפים יותר ודרישה לשירותיו המקצועיים של רואה חשבון מיומן ומנוסה.
  • משרדי הנהלת חשבונות- משרדים אשר מתמחים במתן שירותים פיננסיים מגוונים במיקור חוץ ומעסקים מנהלי חשבונות מוסמכים בדרגות שונות.
  • משרדי יועצי מס- יועצי מס מספקים שירות נלווה או מרכזי של הנהלת חשבונות וניהול ספרים.

חברת ERB הינה עתירת ניסיון וידע נרחבים באספקת שירותי חשבות במיקור חוץ הן לחברות ציבוריות והן לחברות פרטיות, ומציעה ללקוחותיה ניסיון רב בהנהלת חשבונות, הכנת ועריכה של דוחות כספיים, חשבות שכר, ניהול כספים במיקור חוץ, בקרה על הפעילות העסקית ועוד. השירות שניתן מתבסס על קשר אישי ושוטף עם החברה והכרת מאפייניה וסביבותיה העסקית.