שירותי CFO לחברות הזנק: מהם כוללים ומהן העלויות?

סמנכ"ל כספים, המכונה גם CFO, הוא האחראי לכל תחום הניהול הפיננסי בחברות הזנק. מעבר להיותו יועץ בעל אוזן קשבת, CFO מקצועי יידע לקחת אחריות על מערך הכספים של החברה, ולטפל ביישום המודל העסקי של החברה בהתאם לתוכנית העסקית שנקבעה מראש.

לאחר שהבנו עד כמה חשובה עבודתו של CFO, ניתן להמשיך הלאה. בעבר היה נהוג להעסיק סמנכ"ל כספים במשרה מלאה, תוך השקעה בהוצאה כספית לא קטנה. אך כיום ישנו פתרון יעיל יותר עבור חברות הזנק. הכירו את שירותי CFO לחברות הזנק. מדובר בעצם בשירות חיצוני שמספקות חברות, ומאפשר ניהול פיננסי נכון תוך הוצאה מינימלית. היתרון המרכזי שמציעים שירותי CFO לחברות הזנק הוא האפשרות לצמוח, תוך התנהלות יעילה מבחינה עסקית.

מה כוללים שירותי CFO לחברות הזנק, ומהן היתרונות?

כיום, חברות רבות זקוקות לצמצום הוצאות, בייחוד אם מדובר בחברות הזנק חדשות. העסקת CFO במשרה מלאה גוררת עמה הוצאות רבות, שלא כל חברה יכולה לעמוד בהן. שירותי CFO חיצוניים, שהם בעלי הניסיון הרלוונטי, יכולים לחסוך בנושא הזה לא מעט כסף עבור החברה המתחילה.

שירותי CFO חיצוניים לחברות הזנק כוללים בדרך כלל בניית מערך הנהלת חשבונות לחברה, קביעת מדיניות תשלומים, בדיקת רישום הוצאות החברה, הפקדת דו"חות, בדיקת מקורות המימון והאשראי של החברה ועוד.

מה העלויות של שירותי CFO?

לפני שניגע בנקודה זו, נזכיר שוב כי שירותי CFO חיצוניים מהווים חסכון משמעותי להוצאות החברה. בפועל, שירותי CFO כאלו משתנים בהתאם לצורכי החברה. לא כל חברה היא בעלת מטרות, הכנסות והוצאות זהות. שלא לדבר על היקף החברה, גודלה בפועל ומספר עובדיה. על כן, העלויות של שירותי CFO, נגזרות בהתאם לצורכי החברה שלכם ובהתאם למטרותיה ולמכלול השירותים שתחפצו לקבל.

לסיכום

שירותי CFO נחוצים לכל חברת הזנק, במיוחד כתחליף להעסקת CFO בפועל. שירותים כאלו יסייעו לחברה שלכם באמצעות בניית מערך גיוס כספים, עיצוב אסטרטגיה, מודלים כלכליים ובקרה שוטפת.

חברה המספקת שירותי CFO תוכל לסייע לכם אפילו במשברים פיננסיים שמתרחשים לעיתים בניגוד לרצונכם.