תכנון מס בינלאומי

כיום, חברות וגופים רבים פועלים לאיתור הזדמנויות עסקיות בינלאומיות, ובהתאם נאלצים להתמודד עם מגוון סוגיות מס, רבות מהן מורכבות, המושפעות מהחקיקה ומשתנות בכל עת. ייעוץ מס ותכנון מיסוי בינלאומי על ידי משרד רו"ח המתמחה בתחום יספק ללקוח מענה למלוא האתגרים בתחום המיסוי הבינלאומי.

השפעת הגלובליזציה על המיסוי הבינלאומי

ככל שהעולם הופך לגלובלי יותר, נהיה קל יתר לנישומים להחזיק או לנהל השקעות מחוץ למדינה בה הם חיים. תכנון מס בינלאומי בעל השפעה ישירה על כדאיות ההשקעה בחו"ל והוא משפיע על הרווחים של החברה שמקורם בפעילות מחוץ לישראל, מכאן שלתכנון המס הבינלאומי יש משקל רב בהצלחה הפיננסית של העסקאות הבינלאומיות. לשם תכנון מס בינלאומי נדרש להיעזר בחוקי המיסים המקומיים של המדינה בה מתקיימת העסקה, וזאת על מנת להימנע מחבויות המס שעלולות לחול בגינה בארץ או בחו"ל.

במה עוסק תחום מיסוי בינלאומי?

כאשר פעילות מסחרית מתבצעת בחו"ל או רווחיה נגזרים מעסקאות המתרחשות במדינות אחרות, יתכן כי יהיה צורך לשלם מיסים למדינות אלה. כל מדינה יכולה להטיל מס על העסקאות המסחריות המתרחשות בשטחיה. על מנת למנוע מיסוי יתר ותופעת כפל המס העשויה להכביד על הנישום, יש לתכנן את המס טרם ביצוע העסקאות. לכן חשוב שתכנון מס יבוצע מטעם גורם מקצועי ובקיא בתחום, אשר יאפשר לקבל ללקוח תמונה מלאה ומדויקת של כל היבטי המיסוי הבינלאומי, ויבחן את כל האלטרנטיבות הקיימות לתכנון מס מיטבי. כל זאת תוך עמידה בחבות המס ושמירה על האינטרסים הכלכליים של הלקוח.

תכנון מס אפקטיבי

נושא תכנון מס בינלאומי מצריך הבנה מעמיקה בתחום, הרבה מחשבה, היכרות עם שיטות מיסוי שונות במדינה הזרה בה היזם מבצע את העסקה והתמחות בנושא המיסוי הבינלאומי. בעלי חברות רבים ויזמים נוהגים לפנות למומחים בתחום המיסוי הבינלאומי לצורך תכנון תשלומי מיסים בצורה יעילה וחסכונית.

גילוי מרצון

כיום, הרגולציה הקפדנית לתשלומי המיסים אינה מאפשרת להעלים הכנסות בינלאומיות באופן יעיל ומתמשך. אמנת מס, תקנות מקומיות, תקנות גלובליות, הסכמים בינלאומיים מחייבים גופים פיננסיים כמו בנקים, להעביר מידע לרשוית המס של המדינות השונות המשתפות ביניהן מידע. כדי לעודד נישומים להעביר מידע ולדווח נתוני אמת, רשות המיסים בישראל מתחייבת לא לנקוט הליכים פליליים נגד מי שביצע דיווח מס בהליך גילוי מרצון.

אמנות מס למניעת כפל מס

אמנת מס נועדה למנוע תשלום כפל מס ולקבוע איזו מדינה תקבל את מרבית המס או את כולו בהתאם לחוקי המדינה. ישראל חתומה על 56 אמנות מס מול מדינות ברחבי העולם. אמנות אלו מגדירות איסוף מידע והעברת מידע לרשויות המס במדינות שונות לגבי אזרחים המבצעים פעילות מסחרית בחו"ל. כדי להתנהל בצורה חוקית ונכונה, יש צורך להיעזר בשירותיו של גורם מקצועי המכיר היטב את התחום, בעל הבנה מעמיקה של חוקי המס בישראל ובמדינה בה נערכות העסקאות.

אודות משרד רו"ח ERB

משרדנו מוביל בתחום המיסוי הבינלאומי ומעניק שירותי תכנון מס על ידי רואי חשבון מוסמכים ומנוסים, בדגש על מיסוי אמריקאי. רואי חשבון של המשרד בעלי ניסיון רב בסוגיות המס הבינלאומיות אשר מנתחים ומתכננים פתרונות מס כדי לאפשר להגיע לאופטימיזציית המס הגלובלית הטובה ביותר עבור לקוחות המשרד.

מבין השירותים שלנו: 

  • ייעוץ מס
  • הסדרי מס מול רשויות המס
  • הגשת דוחות מס בחו"ל
  • סיוע בהקמת חברות בחו"ל
  • פתיחת חשבון בנק לחברה זרה
  • מיסוי נאמנויות
  • טיפול בניכוי מס במקור בהעברות כספים לחו"ל
  • הכנת דוחות מס לחברות, שותפויות ויחידים בארה"ב
  • גילוי מרצון
  • ועוד